AIR TANGAN SENDIRI - INILAH REALITI

Wednesday, 11 July 2012

AIR TANGAN SENDIRI

Hai semua.. 

Hari ni nak kongsikan sesuatu..

Apakah?

Masakan, hasil air tangan sendiri...

Di waktu tengahari ni, biasalah perut pun lapar. Tetiba terjumpa pulak gambar-gambar ni dalam pendrive. hehehe...

Menu makan tengahari. Tapi, ni bukan lah gambar yang baru.. Saya masa makanan ni dalam bulan 3 hari tu. Dah lama tak masak untuk santapan suami, kerana suami dah pergi Sabah untuk tempoh waktu 3 bulan setengah bermula April lalu.

Jom tengok, apa menunya?

Asam pedas ikan kembung. (kegemaran saya ni )


Sup gearbok feveret suami :)

Sotong goreng kunyit. Hehehe..beli sotong yang comel2, so bila dah masak bertmbahlah kecomelan sotong itu :)
Ikan goreng
Teh O Laici Ais


Jom..jom..makan.. Menu untuk dua orang.. hehhehe..

Psstt..perut dah lapar, nak turun gi beli makan sat :)


 Ros.reeza


18 comments:

  1. wah... akak ingat hari ni takmo lunch, bila tengok menu ni Ros, terasa lapor la pulak :p

    ReplyDelete
  2. ikan goreng tu ikan gelama ker? fav tu...

    tetiba perut lapooo lak he3

    ReplyDelete
  3. kak nita : ala, makan je kak.. jgn tahan2 perut tu :) hehhe..

    Kak lia : oyeke, fav akak?.. kalau goreng garing2, memang sedap kan?...

    ReplyDelete
  4. yang simple² beginilah yang sedap kan? ;-)

    ReplyDelete
  5. tgk gambo sambil telan air liur.. puasa.. ahhaha

    ReplyDelete
  6. Dah sedap-sedap masak kenapa nak pergi beli pulak Ros. Masaklah lebih sikit, pagi panaskan bawa bekal...

    ReplyDelete
  7. amboi menu tak menahan sy tgk.. semua pun suke... hari makan roti canai jer.. desert best kek karamel...

    ReplyDelete
  8. suka tengok sup gearbox tu mengancam...

    salam kenal juga ye ^_^

    ReplyDelete
  9. pinky : suka jugak ek asam pedas? samalah kita..

    Wina : yup, betul tu.. kadang masak simple2, tapi menambah kemain lagi :)

    nn lylyn : a'a rindu.. dah 3 bulan x jumpa :(

    nur anis : ambil la sup sy tu.. hehehe. tp, ambil gambar je lah kan..

    intan berlian : oh, kak Ina puasa ke?.. sorry :)

    kakzakie : kalau kat kl ni, saya jarang2 masak sebab dok rumah bujang ngan kawan2.. klau g Jb jumpa asbend, baru masak :)

    masya :kek karamel?. nyum2..sedap...

    ReplyDelete
  10. syiela : salam perkenalan :)terima kasih datng singgah sini yer..

    ReplyDelete
  11. sotong goreng kunyit tuuuuu..terliur weyyy..haha bnyak jgak lauk pauk tu..memang rajin tul kannn..

    ReplyDelete
  12. erkk..terliur tgk sup tu..huhu

    ReplyDelete
  13. fazitaismail : alang-alang bahan dah ada kan, tu yg masak je semua tu :)

    ieyla : masak la pasni :)

    ReplyDelete
  14. suka nampak sotong tu..ngan air skali..:)

    ReplyDelete
  15. erm...sedap nya....terutama sup tu....hirup panas2 sedaap

    ReplyDelete