~~AIR MULA NAIK ~~ - INILAH REALITI

Saturday, 6 October 2012

~~AIR MULA NAIK ~~





Minggu lepas saya dan suami balik kampung. Masing-masing satu negeri kan mudah sikit. Kampung saya di Merbok dan beliau di Jitra.. Memang waktu tu musim hujan dan angin kuat sangat sampaikan pokok petai di belakang rumah mertua saya pun tumbang. Nasib baik tak jatuh atas atap dapur...


Alkisahnya, kami pun pergilah berkunjung ke rumah saudara suami saya di Kubur Panjang. Masa tu air dah mula naik dah. Habis bendang semua ditenggelami air..  Macam kat gambar bawah ni. Tengok langit dah mula gelap. Nak hujan semula.







p/s :  berharap keadaan kembali seperti biasa..


16 comments:

  1. Semoga air tu cepat surut....

    ReplyDelete
  2. kat temerloh pun air dah mula naik... hujan siap dgn ribut petir lagi....

    ReplyDelete
  3. kubur pnjang kedah kan?waaaa msti prlis pn bnjir..huu

    ReplyDelete
  4. tu la kan..kedah tema banjir la ni...

    ReplyDelete
  5. teruknya banjir... dah jd mcm sungai...

    ReplyDelete
  6. Semoga ada hikmah disebalik kejadian ni..

    ReplyDelete
  7. cuaca sekarang ni dah tak menentu. dah nak musim la ni agaknya.

    ReplyDelete
  8. banjir ek!!
    takut jugak kan...?
    semoga semuanya selamat ok

    ReplyDelete
  9. mesti hujan lebat.. air naik kejap je bile hujan tak berenti.. dugaan..

    ReplyDelete
  10. kat bendang ke tu...luas mcm kat sungai tengok..seram pulak rasa...hrap surut la cepat

    ReplyDelete
  11. Kat Kedah memang hari-hari hujan kan.. harpa-harap janganla air naik,..

    ReplyDelete
  12. alik kelantan last weekendpun hari2 hujan.kelantanpun pas raya haji air bah..

    ReplyDelete
  13. mmg kalo nak hujung2 tahun ni kat sana mesti hujan..smpai banjir..musim dah smpai..hati2 k..

    ReplyDelete