Tuesday, 9 October 2012

DOA & TAWAKAL







Alhamdulillah, hati sudah kembali tenang walaupun fikiran masih ada kegusaran.. 



Apa yang saya tanamkan dalam diri, , saya masih ada jalan. Ye, setiap dari kita tak boleh mengalah bila menghadapi sesuatu permasalahan. Jangan mudah mengalah dan hanya melihat sedangkan di depan kita masih ada jalan. Biarpun sukar, namun kita perlu berusaha bersungguh-sungguh dan tawakal. 

Jangan mudah mengalah! 

Ingat, walau apa yang berlaku, kita masih ada Allah. 

Ya, Allah Maha Mengasihi hamba-hambaNya. Dia ada untuk mendengar setiap permasalahan kita. Dia ada untuk kita mengadu. Dia ada untuk kita meminta. Hanya kepadaNya tempat kita mengadu dan meminta. Jangan lagi bersedih tanpa melakukan apa-apa usaha. Teruskan berdoa kepadaNya.

Sewaktu berblogwalking tadi, saya ada singgah ke satu blog dan terjumpa satu doa.. Ya, amat bermakna buat saya. Ingin saya kongsikan di sini. Terima kasih pada tuan blog..Saya terlupa pulak blog yang mana. Di sini, izinkan saya ye untuk berkongsi, untuk kebaikan kita bersama. 

Jangan lupa untuk amalkan :)

Terima kasih Ya Allah.






p/s : Terima kasih juga buat kawan-kawan blog yang mengirimkan doa dan memberikan kata-kata semangat pada saya, walaupun tidak tahu permasalahan saya. Terima kasih banyak-banyak. Amat saya hargai di saat-saat ini.

30 comments:

  1. pernah berada di dalam situasi begini & masih dalam kemelut tapi dengan doa & bantuan kawan² realiti & alam maya, saya jadi lebih kuat

    harap awak pun begitu..

    ReplyDelete
  2. dear xnk sdih2 ya..dgaan yg dtg utk mnguatkan kita di esok hari ;-)

    ReplyDelete
  3. bila kita diuji tanda Allah sayangkan kita kan.. lega kan.. berdoa selalu agar tak putus asa bila diuji :))

    ReplyDelete
  4. Kakak bagi sambungan utk doa ini Ros, amalkan selalu ye...
    wanikmal maula wanikmannasir...

    ReplyDelete
  5. berguna utk nani :) terima kasih :)

    ReplyDelete
  6. sabar dan kuatkan kesabaran, doa beserta tawakal padaNya. InsyaAllah akan dipermudahkan segalanya.

    details bole baca n3 saya ni.. http://suriaqistina.blogspot.com/2012/01/kenapa-aku-diuji.html

    ReplyDelete
  7. tq share , bagus utk kita semua ni!

    ReplyDelete
  8. YUPSS BEST DOA TU..TQ FOR SHARING THIS ;))

    ReplyDelete
  9. sekarang dah ok sikit yer...Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  10. Sabar ye.. ada hikmah di sebalik setiap apa yang berlaku :)

    ReplyDelete
  11. brtul tu ros...setiap mslh pasti ada jln selesainya....akan ada hikmah di sebalik apa yg berlaku...Insyaallah

    ReplyDelete
  12. Tq for sharing...moga sntiasa kuat,tabah n redha...insyaAllah mohon Allah permudahkn segala hal...

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah...semoga segala masalah dpt diselesaikan

    ReplyDelete
  14. smga sgalanya berjalan seperti yang diharapkan...doa ye..smoga dipermudhkan :)

    ReplyDelete
  15. betul..sebelum tawakal kena usaha sungguh2 dulu..jgn usaha tak seberapa sibuk bertawakal..

    saya sentiasa ingatkan diri.. edison berjaya cipta lampu lepas 1000kali gagal..so kalau saya belum cuba 1000kali maksudnya belum cukup usaha!

    ReplyDelete
  16. dugaan mematangkan kita untuk menempuhi hari2 mendatang

    ReplyDelete
  17. a'aa betoi... walau pe berlaku kat kita.. wal;au xda org bersama kita tapi Tuhan tetap bersama kita...

    ReplyDelete
  18. thanks for sharing...=) mmg amat diperlukan...

    ReplyDelete
  19. insyaallah setiap masalah ada jalan nya..setiap penyakit ada ubatnya..mmg kena sentiasa percaya Allah tak pernah meminggirkan kita malah menyayangi kita sbb tu diberinya kita dugaan sbb nak bg pahala pd kita..bertabahlah kay..

    ReplyDelete
  20. yg pasti, stiap apa yg berlaku tu ada hikmah dariNya..

    ReplyDelete
  21. Alhamdulillah , akhirnya jumpa juga do'a tawakal

    ReplyDelete

Minta doakan saya dimurahkan rezeki untuk mempunyai zuriat :)
Terima kasih untuk doa itu.
Saya juga mendoakan semoga anda dimurahkan rezeki :)