DOA & TAWAKAL | INILAH REALITI

Tuesday, 9 October 2012

DOA & TAWAKAL







Alhamdulillah, hati sudah kembali tenang walaupun fikiran masih ada kegusaran.. 



Apa yang saya tanamkan dalam diri, , saya masih ada jalan. Ye, setiap dari kita tak boleh mengalah bila menghadapi sesuatu permasalahan. Jangan mudah mengalah dan hanya melihat sedangkan di depan kita masih ada jalan. Biarpun sukar, namun kita perlu berusaha bersungguh-sungguh dan tawakal. 

Jangan mudah mengalah! 

Ingat, walau apa yang berlaku, kita masih ada Allah. 

Ya, Allah Maha Mengasihi hamba-hambaNya. Dia ada untuk mendengar setiap permasalahan kita. Dia ada untuk kita mengadu. Dia ada untuk kita meminta. Hanya kepadaNya tempat kita mengadu dan meminta. Jangan lagi bersedih tanpa melakukan apa-apa usaha. Teruskan berdoa kepadaNya.

Sewaktu berblogwalking tadi, saya ada singgah ke satu blog dan terjumpa satu doa.. Ya, amat bermakna buat saya. Ingin saya kongsikan di sini. Terima kasih pada tuan blog..Saya terlupa pulak blog yang mana. Di sini, izinkan saya ye untuk berkongsi, untuk kebaikan kita bersama. 

Jangan lupa untuk amalkan :)

Terima kasih Ya Allah.






p/s : Terima kasih juga buat kawan-kawan blog yang mengirimkan doa dan memberikan kata-kata semangat pada saya, walaupun tidak tahu permasalahan saya. Terima kasih banyak-banyak. Amat saya hargai di saat-saat ini.
"Ya Allah, terima kasih atas segala nikmat yang telah Kau berikan kepada ku dan keluargaku... Ya Allah, aku mohon padaMu Ya Allah, kurniakanlah zuriat yang soleh dan solehah buatku dan suamiku(Roshazareeza dan Muhammad Sabri). Juga buat semua yang sedang menanti rezeki dariMu Ya Allah. Sesungguhnya Engkaulah Maha Mengasihani HambaMu ini, Ya Allah." :)

30 comments:

Anum said... Reply Comment

SYUKUR2

♥ Wina ♥ said... Reply Comment

pernah berada di dalam situasi begini & masih dalam kemelut tapi dengan doa & bantuan kawan² realiti & alam maya, saya jadi lebih kuat

harap awak pun begitu..

pinky said... Reply Comment

Alhamdulillah...=)

are_lin@yu said... Reply Comment

dear xnk sdih2 ya..dgaan yg dtg utk mnguatkan kita di esok hari ;-)

Mrs Velentine said... Reply Comment

syukur alhmadulillah...done HB

BERT said... Reply Comment

bila kita diuji tanda Allah sayangkan kita kan.. lega kan.. berdoa selalu agar tak putus asa bila diuji :))

Kakzakie said... Reply Comment

Kakak bagi sambungan utk doa ini Ros, amalkan selalu ye...
wanikmal maula wanikmannasir...

umie mia said... Reply Comment

moga terus kuat dan tabah

nanieybarnieylurviey said... Reply Comment

berguna utk nani :) terima kasih :)

Sue-Rya Qistina said... Reply Comment

sabar dan kuatkan kesabaran, doa beserta tawakal padaNya. InsyaAllah akan dipermudahkan segalanya.

details bole baca n3 saya ni.. http://suriaqistina.blogspot.com/2012/01/kenapa-aku-diuji.html

Kesuma Angsana said... Reply Comment

tq share , bagus utk kita semua ni!

Jna marcello said... Reply Comment

YUPSS BEST DOA TU..TQ FOR SHARING THIS ;))

wahida said... Reply Comment

sekarang dah ok sikit yer...Alhamdulillah...

PinkUmmi said... Reply Comment

tq share :)

rosliana ruslan said... Reply Comment

Sabar ye.. ada hikmah di sebalik setiap apa yang berlaku :)

Ema Blog said... Reply Comment

thanks sharing di sini..

Wanieys a.k.a IbuQalief said... Reply Comment

brtul tu ros...setiap mslh pasti ada jln selesainya....akan ada hikmah di sebalik apa yg berlaku...Insyaallah

Z@i Z@mR33 said... Reply Comment

moga kuat dan tabah :)

izzah said... Reply Comment

Tq for sharing...moga sntiasa kuat,tabah n redha...insyaAllah mohon Allah permudahkn segala hal...

munna said... Reply Comment

alhamdulillah...semoga segala masalah dpt diselesaikan

ayut said... Reply Comment

smga sgalanya berjalan seperti yang diharapkan...doa ye..smoga dipermudhkan :)

Rai Ourkizuna said... Reply Comment

betul..sebelum tawakal kena usaha sungguh2 dulu..jgn usaha tak seberapa sibuk bertawakal..

saya sentiasa ingatkan diri.. edison berjaya cipta lampu lepas 1000kali gagal..so kalau saya belum cuba 1000kali maksudnya belum cukup usaha!

syiela said... Reply Comment

dugaan mematangkan kita untuk menempuhi hari2 mendatang

IntaNBerliaN said... Reply Comment

a'aa betoi... walau pe berlaku kat kita.. wal;au xda org bersama kita tapi Tuhan tetap bersama kita...

Momo said... Reply Comment

pasti amalkan:)

eimah siti said... Reply Comment

thanks for sharing...=) mmg amat diperlukan...

Yana Libra said... Reply Comment

usaha, doa & tawakal~ :)

wan nurul hezrina said... Reply Comment

insyaallah setiap masalah ada jalan nya..setiap penyakit ada ubatnya..mmg kena sentiasa percaya Allah tak pernah meminggirkan kita malah menyayangi kita sbb tu diberinya kita dugaan sbb nak bg pahala pd kita..bertabahlah kay..

Deqla manjew said... Reply Comment

yg pasti, stiap apa yg berlaku tu ada hikmah dariNya..

Anonymous said... Reply Comment

Alhamdulillah , akhirnya jumpa juga do'a tawakal