~ DAH ADA PENEMAN ~ - INILAH REALITI

Tuesday, 18 December 2012

~ DAH ADA PENEMAN ~




Selamat pagi semua :)


Alhamdulillah, masih bernafas di Bumi Allah pada hari ini, 18 Disember 2012.

Eh, kenapa ramai yang tersenyum lebar tu?.. Haaa... hari ni gaji kan?.. Untuk penjawat awam je la ye.. Alhamdulillah dengan rezeki yang kita dapat kan :) Gunalah sebaik-baiknya. Jangan membazir ye..
Nak kongsikan pesanan dari Prof. Dr Muhaya untuk wanita-wanita di luar sana, jugak untuk diri sendiri :-







Eh, saya jugak nak ceritakan satu benda ni.. Sekarang saya dah ada peneman kat rumah. Yelah, saya duduk berdua je kan ngan suami. Suami saya kan tentera.. Beliau banyak kena pergi kem tak kira waktu, siang atau malam. Nanti kena pergi kursus la, operasi lah kan.. Kalau sesiapa yang ada saudara tentera, pasti memahami kan?..Kalau suami kena duty atau ada tugas di kem, dapat jugak menghiburkan hati saya ni.. hihihi..

Peneman saya tu ialah,

Caca, Cici, Cucu, Rara, Riri dan Ruru.. Apakah itu?.. Haaa,cer teka.. Next entry saya ceritakan ye :)



p/s : Caca, sebagai abang sulung, kena jaga adik-adik ye :) HIkhikhik :)

27 comments:

  1. senyum lebar semua penjawat awam hari nie .. hehehe

    ReplyDelete
  2. siapakah itu..? hehehe

    setuju..jgn pilih pada gaya semata mata..pilih kesihatan..badan nak pakai lama kata orang..

    ReplyDelete
  3. kucing ke? hehehe. main teka je ni. hehe

    ReplyDelete
  4. suami tentera ape ye? TUDM, TLDM or TDM

    ReplyDelete
  5. TDM ye....sme ngan hubby akak la nih

    ReplyDelete
  6. Adeh...terkena..tapi saya rasa memang betol apa yg dok sarankan..saya setuju dan terima dengan lapang dada..jom audit..start hari ni sebab hari ni gaji...hehe

    ReplyDelete
  7. muhasabah diri sendiri juga bila baca status dr muhaya tu... bagus utk ingatan kita bersama...

    ehhh... peneman2 tu kucingkah?

    ReplyDelete
  8. Setiap kata-kata Prof Muhaya ada isi sebagai pedoman kita. kakak suka.

    Kakak bukan pejawat awam so kena tunggu akhir bulan baru boleh senyum ke? mana boleh nak senyum sekarang pun boleh kan..

    ReplyDelete
  9. apakah?sekali smpi 6...kucing ea?

    ReplyDelete
  10. org gomen qenyeh sampai tlinga hr ni haha

    ReplyDelete
  11. wahhh ramainye peneman... mesti kucing ni... bgs la, x la sunyi kan.. :)

    ReplyDelete
  12. klu hadiah xpe kan..hehe.. peneman tu kalau x kucing..hamster..klu x hamster arnab..hihi

    ReplyDelete
  13. beli ikut kemampuan kot. besar budget, baguslah barangnye...

    semasa by semasa kan...

    ReplyDelete
  14. senyum lebar penjawat awam kan...yang swasta macam saya, dah mula kekeringnan..hikhik...

    ReplyDelete
  15. bela anak kucing ke?
    tak pon..bela kura2...

    ermmm...xpon hamster...

    hehehe...

    ReplyDelete
  16. ni kak ros mesti ada bela binatang ni ye.. ade jugak peneman di kala suami tiada di sisi ya

    ReplyDelete
  17. dengar cerita opis akakpn nak bagi gaji harini rasa cam tak percaya lak..
    dah ada peneman.... kucing banyak ngat kot... per yerk..

    ReplyDelete
  18. nak teka kucing jugak lah..kih2~

    ReplyDelete
  19. tahniah penjawat awam..mkin byk advantages :)

    ReplyDelete