BUAH NAGA SEDAP - INILAH REALITI

Monday, 14 January 2013

BUAH NAGA SEDAP



Selamat pagi semua :)

Alhamdulillah, masih bernafas di bumi Allah. Apa khabar kawan-kawanku sayang?.. Moga kita semua berada dalam keadaan yang sihat untuk melakukan amal ibadah dan tugas seharian kita semua..

Pagi ni nak ceritakan tentang salah satu buah kegemaran saya. Sebenarnya banyak buah yang saya suka. Tapi, untuk hari ini saya akan bercerita mengenai, Buah Naga :)


Begini rupanya pokok buah Naga. Pertama kali tengok ni:)




Sedap sangat buah ni ! 

Saya mula jatuh cinta dengan buah ni masa tahun 2010. (wah, ayat..jatuh cinta?.. hihi)

Masa saya duduk Kedah, memang jaranglah makan buah ni. Jarang jumpa orang jual.. Tapi, bila dah berkenalan dengan suami saya( masa tu belum kahwin lagi,) adalah dia bagi buah ni masa kitorang jumpa kat kampung. Suami saya kerja di Johor Bahru. Saya pula kerja di Kuala Lumpur. Kitorang jumpa  kat kampung tau, kat Kedah. Takdenya nak jumpa kat KL, atau JB.hihi..  Kat Johor memang banyaklah buah ni..Tapi,sekarang ni sejak saya dapat posting ke JB dah 3 bulan ni kan, tak pernah lagi makan buah naga ni.. Kalau duduk jauh dulu, nak pulak..hihi..Bila benda dah depan mata, tak mau pula. Manusia...manusia..hihi...

Kerana buah naga juga, sampai merajuk- rajuk saya.hihi.. Banyak kenangan :)


p/s:) Kawan kawan suka buah apa ye?..

14 comments:

  1. saya pun suka makan buah ni.. terutamanya kale pepel ni la selain putih.. sangat sedap kan!

    ReplyDelete
  2. kami anak beranak pon suka... lelebih lg yg warna merah.. yg putih isinyer kurang manis sikit...

    ReplyDelete
  3. dah lama tak mkn buah naga..... buah naga ni mkn sejuk2 heaven sgt....

    ReplyDelete
  4. kalau kena yg tak rasa apa tu, yg tu memang tak sedap. hehehe...

    ReplyDelete
  5. mmg sodap ni..nak2 bile masuk dlm peti...tp tak minat yg putih..yg merah jer suka..

    ReplyDelete
  6. hmmm mcm cactus je kan?? 1st time tgk gak hahahahaha

    ReplyDelete
  7. kata suke buahnyer tp tak penah nampak pokoknyer, melampau tau eheheheh... akak teringat masa akak keje skudai dlm thn 2005 dulu masa tu awal2 lg psl org tnm buah naga nih, tak silap akak kt batu pahat ada banyak ladang buah naga nih.... dulu2 ada buah yg warna krim je,buah yg warna maroon nih mahal... tp skrg senang nk jmpa n murah dh harga nyer

    ReplyDelete
  8. sukerrr...aritu dpt mkn best sgt...aritu tu merujuk kepada tahun lpas..hihihi ;)

    ReplyDelete
  9. bauh naga memg sedap....yang kaler merah nih memg sweet...tp kaler putih tak sedap...

    ReplyDelete