KHASIAT SUSU KAMBING - INILAH REALITI

Friday, 18 January 2013

KHASIAT SUSU KAMBING





Kalau tadi saya ada cerita tentang Lulur perisa Susu. Kali ni pun nak cerita tentang susu jugak. Susu apa?.. Susu kambing. Seumur hidup saya ni tak pernah rasa susu kambing.

Tapi, sebenarnya memang banyak sangat khasiat dalam susu kambing, kan?.

Jom, kita tambah pengetahuan berkenaan khasiat-khasiat yang terdapat dalam susu kambing.


  • Kaya dengan protein, enzim dan mengandungi faktor anti penuaan, antiarthritis serta anti barah.
  • Mengandungi antibodi untuk merawat penyakit demam kuning, lelah, penyakit kulit, gastrik, sakit jantung peringkat awal, ulser perut, memulih tenaga batin dan membantu dalam pembentukan tulang dan gigi.
  • Merupakan makanan tambahan yang baik untuk kesihatan.


Sebenarnya, saya ada beli Susu Kambing keluaran HiGoat. Ingat nak amalkan minum ni.. Tapi, belum mula lagi minum.. 





Senarai kat bawah ni, saya ambil dari laman web HiGoat sendiri. Boleh mebantu dalam masalah :


  • Merawat Kencing Manis
  • Sakit Jantung dan Darah Tinggi
  • Gastrik
  • Asma (Lelah)
  • Acute Anemia
  • Tulang Belakang Reput
  • Angin Ahmar
  • Insomnia
  • Kebas Kaki dan Tangan
  • Migrain
  • Semput
  • Masalah Keletihan
  • Masalah Kulit
  • Masalah Ketika Mengandung dan Kelahiran
  • Masalah Susah Buang Air Besar dan Buasir



Ada yang dah cuba ke susu ni?.. Macam mana rasa dia? ok tak?


p/s :  Memang liat sikit nak minum susu ni.. Kalau nescafe, laju je. Tapi, sekarang ni nak kurangkan minum minuman bercaffein dan cuba untuk amalkan susu.

18 comments:

  1. sangat sedap! try lah! walaupun sebelum minum tu rasa geli tapi after minum memang nak lagi :P

    ReplyDelete
  2. susu kambing ni mmg tak pernah telan....skrg anlene ajer..hihi

    ReplyDelete
  3. susu kambing....ayah sy jual gk...fresh dari kandang...tiada perasa or bahan sampingan...huhu...mmg bgus utk kesihatan...tp yg higoat ni lom penah rase...he

    ReplyDelete
  4. Mak saya minum susu ni, alhamdulillah memang bagus. singgas sini. thanks sudi sertai nea lopah.

    ReplyDelete
  5. saye suke susu kambing!~ kalau takde yang fresh memang saye ganti minum dgn yang ni.. mase pregnant pon tak pernah lupe susu kambing.. yummy.. tapi mahal sikit la dari susu lembu..

    ReplyDelete
  6. dila beli yg dicampur madu dan kurma..tp higoat jgk..xprnh mnum lg,bli sj..hihi..

    ReplyDelete
  7. Sedap xda bau lgsung...dulu minum omega..tp brestfeed xboleh minum...try higoat terus berkenan....

    ReplyDelete
  8. saya minum susu kambing yg asli. beli terus dri ladang dan msukkan dlm freezer supaya leh tahan lama. setiap pgi sya keluarkan dan biarkan cair ikut suhu bilik. baru sminggu cuba kesan nya mmg memuaskan. rasanya mcm susu kotak lemak berkrim. tak ada bau.

    ReplyDelete
  9. ciksu ada minum ni:)
    boleh la tak manis sgt :)

    nk minum yg asli. ramai yg cakap bau sebijik cam kambing..hahaa

    ReplyDelete
  10. Dapatkan Susu kambing pelbagai perisa hijrah segar dgn hrga rm35 trmsuk postage promosi 1kg Rm50 bgi coklat ,Hrga kmi trus dri kilng.Jika anda berada disekitar pulau pinang dan sungai petani hrga istmewa diberikan dan brg akn trus dihntr ketempat anda.Tiada caj penghantaran@QasehnyaRania

    ReplyDelete
  11. dah pernah try dah... hanya mampu minum separuh gelas setiap kali bancuh.. hehe..

    ReplyDelete
  12. saya pon dah pernah minum susu hioat ni..wpon susu hi-goat, goat tu kambing, sama gak mcm susu lembu, tak rasa lembu atau rasa kambing, hehehe

    ReplyDelete
  13. saya ada bekalkan susu tepung kambing asli. Diperkaya dengan Omega 3, 6 dan 9.

    Kami adun dengan minyak zaitun dan habbatussauda.

    RM65/kg termasuk penghantaran. Kalau berminat tahu lebih lanjut hubungi Adi @ 012-6735106 dan bole cari saya kat FB susukambingasli. tq :)

    ReplyDelete
  14. Saya ada jual susu kambing jenama wildan.. susu rasa sedap dan tidak hamis.. tiada campuran susu lembu.. ada 2 perisa asli dan caklat .. berminat whatsapp/sms/call 012-3748516 berminat boleh link https://www.facebook.com/pages/Susu-Kambing-Wildan/1389780737952208

    ReplyDelete