Orang berbudi, Kita berbahasa - INILAH REALITI

Thursday, 17 January 2013

Orang berbudi, Kita berbahasa




Bak kata pepatah melayu, "orang berbudi, kita berbahasa;orang memberi, kita merasa". 



Terima kasih Kak Ana. Kak Ana ni jiran saya. Sejak saya duduk secara tetap di johor bahru ni, kitorang selalu bertukar tukar juadah. Dah 3 bulan saya di sini. Sekejap je rasa masa berlalu. 


p/s: kuih tepung pelita dan kuih masalodeh(eh betul ke ejaan dia?) Alhamdulillah sedap. 

15 comments:

  1. wahh sdapnya dear...alhamdulillah dapat jiran yg baik kan..

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum ros...sedapnya rezeki tu...dok Johor rupa2nya yer kat mane ek?

    ReplyDelete
  3. bestnyer.... akak panggil kuih tu vadee

    ReplyDelete
  4. byk sedekah sesame jiran.. dpt rapatkn hubungn dan phala skali kn.. sdp kuih2 tu.. lapa plak tgk hihi

    ReplyDelete
  5. kuih masalodeh tu tak pernah makan pun..tengok pun tak pernah..hehe..macam pernah dengar. Seronoknya dapat jiran yang mesra alam. hehe.

    ReplyDelete
  6. rajin ye..bgus kak Ana tu..kyg jiran..hihihi.tepung pelita tu sng kan nk bt tp leceh..huhuhu

    ReplyDelete
  7. lama tak makan tepung pelita tu.. sedap :)

    ReplyDelete