SUSAHNYA BERKATA TIDAK ! - INILAH REALITI

Wednesday, 20 February 2013

SUSAHNYA BERKATA TIDAK !





Kenapa saya ni susah untuk berkata "tidak"  ? Kadang kala saya berhadapan situasi yang memerlukan saya untuk berkata tidak. Namun, bibir ni lancar je cakap ya. Kenapa susah sangat nak berterus terang? 

Takut orang terluka, sedang hati sendiri tercalar.
sukar untuk menolak, sedang diri ini mengalami kesulitan.
Rela membantu, sedang diri ini pun tak pasti hala tuju.

Pernah tak alami?????



******************

Pagi ni ditugaskan untuk menjaga peperiksaan jabatan. Lewat sikit saya singgah blog anda ye :











21 comments:

  1. anum pun pernah alaminya
    susah kan....

    ReplyDelete
  2. berani untuk berkata tidak jika ianya benar..

    ReplyDelete
  3. AS Salam...adakalanya kita perlu tegas untuk mengatakan tidak. Jgn smp kebaikan kita menjadi kelemahan utk diri kita. Sekadar pandangan :)

    ReplyDelete
  4. selalu alami keadaan macam tu... takut tolakan akan melukakan hati orang lain...

    ReplyDelete
  5. selalu jd mcm tu.. nk jg hati org pdhal hati sendiri sakit..

    ReplyDelete
  6. pernah jugak hadapi situasi camni. kdg2 rasa bersalah je nak kata TIDAK tu. huhuhu

    ReplyDelete
  7. Ada kalanya kita akan jadi begitu sebab serba-salah...

    ReplyDelete
  8. selalu jgk jadi kat diri sdiri....=(

    ReplyDelete
  9. aku dulu-dulu macam tu.

    skarang aku cuba sebab aku sendiri tak mampu tanggung beban banyak2..

    ReplyDelete
  10. ayut slalu jd...akhirnya mkn diri....pastu kputusan bolak balik...mmmmm...

    ReplyDelete
  11. sm mcm sy mudah nk sebut YA

    ReplyDelete
  12. anis pun selalu gak macam tu.. nak cakap tidak tapi tak terluah.. lepastu mule la meroyan.. sebab tak terluah.. hahaha

    ReplyDelete
  13. pernah alami...nak kata tidak, tp dlm masa yg sama nak jaga hati org..

    ReplyDelete
  14. ross sama mcm member ciksu..

    ciksu kalau tak boleh terus je ckp tak boleh ..kaau boleh terus ckp boleh..

    ReplyDelete
  15. kan kan kan...tapi kadang-kadang sy kejam jgk...selamber je kata tak..hehe

    ReplyDelete
  16. selalu. serba salah jadinya. huhu..

    ReplyDelete
  17. anda di tag:

    http://nazirahnyerr.blogspot.com/2013/02/1st-ga-by-nina-barbie-giveaway.html

    tq..;-)

    ReplyDelete
  18. mmg susah apabila yg melibatkan kerja

    ReplyDelete