TANDA KANSER USUS




Ok, kali nak bagitahu tanda tanda kanser usus. Kita memang kena 'alert' akan perubahan pada diri kita. Memang banyak penyakit yang ada kan. Kadang-kadang kita tak dapat nak kesan sesuatu penyakit, yang datang senyap-senyap.

Meh saya share kan tanda-tandanya. Saya ambil dari Akhbar Metro.

1) Kerap buang air, tetapi tetap rasa tak puas.

2) Alami masalah sembelit dan ciri birit uang berselang seli.

3) Najis bercampur darah atau berwarna kehitaman.

4) Perut rasa tak selesa, memulas dan terasa asyik nk buang aur besar(walaupun sebenarnya tak perlu).

5) Muntah, hilang selera makan , berat badan menurun tanpa sebab dan kerap penat.

6) Pada keadaan serius, pesakut mungkin tak boleh buang air.


**Ubah tabiat pemakanan dengan melebihkan pengambilan serat seperti banyakkan sayur-sayuran dan buah-buahan.
Previous
Next Post »

17 comments

Click here for comments
4 March 2013 at 16:16 ×

lps pergi kursus kanser dan anda.. memang fifi banyak mkn buah dan sayur..

Balas
avatar
admin
4 March 2013 at 16:17 ×

oowhh ini ke tanda2nya.. hmm...

Balas
avatar
admin
4 March 2013 at 16:22 ×

nice sharing!
mmg kena lebihkan makan sayur2an dan buah2an.
dan yg paling penting, minum air suam sekurang2nya 2 liter sehari

Balas
avatar
admin
4 March 2013 at 16:27 ×

kena makan banyak sayur la pasni. huhu..

Balas
avatar
admin
4 March 2013 at 21:35 ×

semoga kita semua dihindari dari sakit ini

Balas
avatar
admin
4 March 2013 at 23:16 ×

Takut bah saya sebab saya selalu rasa macam tu kecuali yang bercampur darah tu. Memang kebanyakan masa saya rasa nak g tandas jer.

Balas
avatar
admin
5 March 2013 at 00:37 ×

thanks sharing the info..
takut lah kalo bab kanser2 nih..
lebih baik mencegah dr mengubati kan..

Balas
avatar
admin
5 March 2013 at 07:49 ×

betui skrg mcm2 penyakit, cukup merisaukan, kena balik makan ubi kayu jek heheheh best sikit mkn lobak.

Balas
avatar
admin
5 March 2013 at 08:48 ×

risau sy...sebab selalu buang air dan tak sedap perut je.

t. kasih berkongsi.

Balas
avatar
admin
5 March 2013 at 11:22 ×

Takutnya penyakit2 macam ni..
Arini AJ datang dari segmen review PCL...

Balas
avatar
admin
5 March 2013 at 12:48 ×

TERJAH KE SINI DARI BLOG PCL.. :)

Balas
avatar
admin
5 March 2013 at 15:18 ×

mmg bahaya ni..

Balas
avatar
admin
6 March 2013 at 09:15 ×

in shaa ALLAH setakat ni belum lagi ada tanda2 gini.

seriau + takut

Balas
avatar
admin
6 March 2013 at 15:42 ×

tq dear share...mendiang pakcik ada penyakit ni smpi bawa maut

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment