MASAK ATAU BELI KAT BAZAR RAMADHAN ? - INILAH REALITI

Monday, 15 July 2013

MASAK ATAU BELI KAT BAZAR RAMADHAN ?




Selamat pagi kawan-kawan.. Alhamdulillah, hari ni 6 Ramadhan.. Puasa tak hari ni?.. hihihi.. Moga kita dapat menjalani ibadah puasa hari ni hingga penghujungnya ye..

Ok, nak tanya sikit. Yang mana menjadi pilihan anda?.. Masak atau beli je kat Bazar Ramadhan?.. 

Haa, kalau tanya saya pula kan, kedua-duanya saya pilih.. Kalau macam lauk pauk, memang saya masak je..  Lagi menepati citarasa kami suami isteri.. Tapi, jenis saya kan, saya akan masak untuk berbuka tu hanya untuk berbuka.. Faham tak?.. hihi.. Maksudnya, kalau untuk bersahur, masak yang lain pulak.. Atas permintaan suami.. Beliau tak berapa gemar makan menu yang sama katanya..  Semenjak duduk sekali ni, memang rajin bangun sahur.. Masakkan lauk.. Kalau masa duduk bujang kat KL dulu, saya sahur makan kurma dengan minum susu je.. Tapi, bila dah berdua ni, kenalah masak.. hihi..

Kalau untuk menu sampingan, memang beli di Bazar Ramadhan.. Ecewahh.. Ada menu sampingan.. Yela, macam kuih ke, kan.. Beli dua ringgit je, cukuplah.. Lagi satu, kalau saya ke Bazar Ramaadhan, mesti nak beli air.. Hahahha.. Tergoda kot.. Setakat ni, saya pergi dua kali je.. Dua kali jugaklah saya beli air. Yang selebihnya, suami saya pergi sorang je.. Dan, dah dua hari berturut-turut, menu berbuka saya ialah Laksa Johor.. Beli jugak.. Sedap.. 

Anda pulak, macam mana?.... Masak atau Bazar Ramadhan...











11 comments:

  1. masak sendiri...encek somi & anak dara i xmo mkn yg beli punya...sempoi jee masak...janji, masak kat umah...tkejar² blk umah pas abeh opis hour...seb bek opis blakang umah...ngeh3!

    ReplyDelete
  2. setakat ni tak pergi lagi bazar ramadhan tu, masak sendiri je.

    ReplyDelete
  3. sepanjang ramadhan kali ni, ibu kite yg masak dan x beli pape kat bazar

    kite pun tak p pun lg bazar. hihi

    mmg teringin nak beli air kat bazar, tp memandangkan kitorang adik beradik kat umah batuk2, so minum air suam je. hihi

    :D

    ReplyDelete
  4. Kalau saya, saya pilih beli dekat bazaar. Baru meriah. Lagipun saya tak pandai masak. Hehehe..

    ReplyDelete
  5. kami sekeluarga beli je kak...masing2 keje..huhu

    ReplyDelete
  6. setakat ni x pernah g jejak pasar ramadan... masak jer kat umah, simple2 jer ;)

    ReplyDelete
  7. kalu sy pun pilih 2 2 sekali..hehehe.

    ReplyDelete
  8. setakat ni saya masih memilih untuk memasak daripada membeli di bazar.. dah lah parking susah.. beli pun lauk belum tentu sedap.. tp mahal tu dah confirm.. hihihi

    ReplyDelete
  9. deqla terpaksa beli sbb blk keje mmg x dan dah nk masak.. jln jammed la dear.. huhu.. masak pun hari cuti je..

    ReplyDelete