MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA! - INILAH REALITI

Friday, 30 August 2013

MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!



Tanggal 31, bulan 8, 57...
Hari yang mulia, hari bahagia,
Sambut dengan jiwa yang merdeka... 

Mari kita seluruh warga negara,
ramai-ramai menyambut Hari Merdeka, Merdeka!

Haaa, ingat tak lagu ni?... Mesti semua ingat kan.. 

Kejap lagi, tepat jam12 , itulah ulangtahun hari kemerdekaan negara kita...

Tahu tak apa maksud merdeka?. Jangan hanya pandai melaungkan perkataan Merdeka sahaja. Kita jugak kena tahu dan faham maksudnya... 

Kalau dulu erti merdeka memang lah, kita bebas dari jajahan oleh british. Tapi, ingin saya tekankan di sini bahawa kita masih dijajah. Tapi bentuk jajahan yang berbeza.. 

Renung-renungkan ye kawan-kawan.. 

Sumber gambar : Encik Google.
Ok, dah la ye.. Nak tengok bunga api pulak. Dari kawasan rumah saya ni dah boleh nampak bunga api yang dorang pasang. Tak perlu keluar ke bandar... 



7 comments:

  1. selamat hari merdeka.. malam tadi meriah bunga api kat sini.. ;)

    ReplyDelete
  2. of coz lah igt lagu tu..kalo time sekolah ritu, misti berkumandang lagu arwah sudirman tu..hehe

    ReplyDelete
  3. salam merdeka raya dear.. wahh syok ler dpt tgk bunga api kat rumah je..deqla mlm merdeka hari tu melepak umah Ida... haha.. ;p

    ReplyDelete