RASA ITU HADIR LAGI - INILAH REALITI

Wednesday, 28 August 2013

RASA ITU HADIR LAGI



Pernah tak anda-anda semua rasa bersalah?. Maksudnya rasa bersalah akan tindakan ke... pertuturan ke...?

Tak tahu nak cakap macam mana. Tapi, bila rasa bersalah tu hadir, rasa macam tak boleh nak buat ape.. Asyik dok fikir je. Huhu.. 

Sebagai manusia biasa, saya tak terlepas dari melakukan kesalahan. Kadang-kadang tu tak sengaja. Bila dah terjadi, baru rasa menyesal... 

Berharap agar diri ini akan berusaha untuk menjadi yang lebih baik dari hari ke hari yang mendatang :-)

Ayuh kawan-kawan. Jangan biarkan rasa bersalah menghantui diri. Cuba untuk kawal diri kita sebaik.mungkin.... 


p/s: Entah kenapa rasa itu hadir di kala ini. Pergilah jauh-jauh dari ini..... 




14 comments:

  1. ye yaya pun pernah rasa mcm tu..cuma apa yang perlu kita buat ialah sentiasa meminta mapun pasa Allah..insyaAllah kita akan tenang ^_^

    ReplyDelete
  2. betul..kadang dah terlepas baru menyesal..

    ReplyDelete
  3. pernah.. tambah teruk bila fikir & takde penyelesaian. huhu..

    ReplyDelete
  4. Tak pa sis. Lama2 hilang ler tu.

    ReplyDelete
  5. pernah gk dik... bile akak terksr bahasa kt edy ngn aiyan... lps tu akak muhasabah diri utk jd lebih sbr... sbb akak tau akak ni pns baran...

    ReplyDelete
  6. kalau rasa bersalah dengan org mungkin dgn meminta maaf kita akn rasa lega

    ReplyDelete
  7. yup.. sebagai manusia kita xkan lari dari melakukan kesilapan.. bila dah sedar akan salah silap kite tu kena la cpt2 minta maaf .. kalo buat bodoh jek , mmg tak sedar diuntung la tuh! hihi..

    ReplyDelete
  8. kalau rasa semua tu biasa la, setiap manusia melakukan kesilapan kadang2 tu tanpa sedar =)

    ReplyDelete
  9. penah gak mengalami situasi tu... selalu klu jadi yati akan share ngan suami @ kwn baik tuk ilangkan rs bslah tu

    ReplyDelete
  10. jgn fikir sgt ros..buang2 jauh2 perasaan tuh

    ReplyDelete
  11. singgah dari blog deqla..
    selalu rasa bersalah dalam macam2 hal.. huhuhu.

    ReplyDelete
  12. chaiyok2...hehe

    singgah dari blog deqla :-)

    ReplyDelete
  13. Salam perkenalam...dtg dr segment deqla...

    Moga rasa itu pergi jauh jauh....

    ReplyDelete
  14. biasala kan kak..kita manusia biasa tak bleh lari dari kesalahan ..tpi kita cuba untuk buat yg baikkan..=)

    ReplyDelete