HIKMAH DI SEBALIK UJIAN - INILAH REALITI

Wednesday, 18 September 2013

HIKMAH DI SEBALIK UJIAN


Sumber gambar : IKIM FM

Terkadang kita tak sedar perkara ni kan?.. Bila kita diuji dengan kekurangan atau kehilangan, sudah tentu kita berasa sedih.. Namun, di sebalik setiap yang terjadi, sudah tentu ada hikmah.. Dan yang pasti, akan ada pengakhiran yang kita sendiri tak sangka..

Ya Allah, aku bersyukur padaMU dalam setiap yang terjadi padaku, dalam setiap apa yang aku miliki. Terima kasih Ya Allah.. Alhamdulillah..


NOTA PAGI :

Bila melihat sekeliling, jangan pernah kita iri hati bila melihat ada yang lebih dari kita. Sebaliknya ucaplah Alhamdulillah.. Ajal, maut, rezeki, jodoh, semua sudah tertulis.. Yang pasti jangan pernah berhenti untuk terus berusaha dan berusaha!

Bila mana kita tidak dapat apa yang dihajati, cuba lihat di sebelah kita.. Ada yang telah diuji lebih hebat dari kita.. 

Jom jadi positif! Mulakan hari ini dengan aura positif..  Bila kita positif, orang disekeliling kita turut positif.. Jangan sebarkan cas negatif,.. Kerana virus negatif memang pantas berjangkit :)


p/s : Tukar warna tulisan jadi hijau hari ni.. Kenapa?.. Sebab tuan blog pakai baju hijau gi kerja.. Kenalah sedondon.. hahaha.. Wah gitu :)





13 comments:

  1. Bersemangat baca post ros. Sekali sekala tukar font color. Best jugak. Fiza setuju dengan ros. If kita sentiasa positif waima dilanda masalah sekalipun... Insya ALLAH. Pasti kita dpt harunginya.

    ReplyDelete
  2. macam tau je kenape.. ros sabar ye.. ade hikmah disebalik kejadia.. mase ni.. kite dekat dengan Allah kan..

    ReplyDelete
  3. always think positif kan ros.. kalo tak, hidup pun tak tentu hala.. redha dgn setiap apa yg Allah tetapkan.. muhasabah diri byk2..

    ReplyDelete
  4. kdg2 kt alpa..

    ya ALLAH..

    bersyukur dgn apa yg ada..aminn.

    ReplyDelete
  5. Alhamdullilh..semoga kita di golongkan di kalangan owg2 yg bersykur..
    wah!! hijau gituuu..hehehe

    ReplyDelete
  6. Bersabarlah Ros ye...Betul tu, kita kena selalu positif...Kami doakan yg baik-baik selalu

    ReplyDelete
  7. boleh lak nak sedondon gan baju yae hehehe

    ReplyDelete
  8. bersyukur bila diuji.. tandanya Allah masih sayangkan kita..

    kemain sedondon ye ros.. hehe..

    ReplyDelete
  9. muhasabah diri byk2 ros...diuji tu tanda DIA sygkan kita

    ReplyDelete
  10. Sbaq j la.selalu sedondon dgn bag ke, kasut me..
    Ni kira lain Dari yg lain ni

    ReplyDelete