LIRIK LAGU PANTASKAH SURGA UNTUKKU - TEGAR

October 02, 2013




Selamat pagi kawan-kawan semua.. Apa khabar?.. Harapnya semua sihat belaka yer.. Alhamdulillah, kita masih dipanjangkan usia.. 

Di kesempatan ini, marilah kita sedekahkan Al Fatihah buat semua umat Islam yang telah meninggal dunia... Tak salah dan tak rugi pun kan :)

Ok, kali ni nak share satu lirk lagu yang amat bermakna bagi saya. Masa first time dengar, amat menyentuh hati.. Ada kebenaran dalam bait-bait lagu ni.. Moga kita jadikan ia satu panduan buat kita.. Dan juga sebagai peringatan buat kita.. 

Jom hayati liriknya :


Mengapa begitu berat

Jalankan segala perintah-Mu
Begitu banyak rintangan
Tuk mengarahkan wajah
Bersujud kepadamu Tuhan



Indahnya dunia ini
Membuat orang terlena
Bekerja terus bekerja
Tak kenal waktu dan tak kenal lelah



Gema adzan Subuh, aku lelap tertidur
Gema adzan Dhuhur, aku sibuk bekerja
Gema adzan Ashar, aku geluti dunia
Tuhan, pantaskah surga untukku



Gema adzan Subuh, aku lelap tertidur
Gema adzan Dhuhur, aku sibuk bekerja
Gema adzan Ashar, aku geluti dunia
Tuhan pantaskah surga untukku



Gema adzan Maghrib, aku di perjalanan
Gema adzan Isya’, lelah tubuhku Tuhan
Tak pernah lagi ku baca firman-Mu
Tuhan tolonglah hambamu ..
Tuhan

********

Moga kita diteguhkan hati untuk beribadah kepadaNya...





You Might Also Like

7 comments

  1. x pernah dgr lagu ni tp lirik nyer menyentuh jiwa... iskkkk mcm kena lempang pon ada... terima kasih share lagu ni...

    ReplyDelete
  2. penah dgr dah lagu ni... best kan..

    ReplyDelete
  3. belum pernah dengar lagu ni dan harus dengar ni, lirik pun dah memang bermakna sangat... pagi ros!!! ^_*

    ReplyDelete
  4. tak pernah dengar lagu ni.. tapi lirik die punyai maksud yang mendalam..

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah ada lagu dan lirik yang baik-baik macam ni. Nak bagi anak dengar pun senang hati....

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion APDM SAPS