AUDIT OH AUDIT - INILAH REALITI

Wednesday, 13 November 2013

AUDIT OH AUDIT



Pagi tadi ada audit keselamatan kat office saya ni. Jadi, busy sikit tadi.. Nak tahu tak, kalau ada audit kan, tak kiralah auDIt apa. Macam audit 5S ke, audit keselamatan ke kan.. Ada satu nilai murni yang akan muncull.. KERJASAMA.. hihi.. betul kan?.. Semua pun bekerjasama mengemas pa yang patut.. Menyiapkan doukmen yang diperlukan.. Seronok kan kalu hari-hari macam ni?.. Alhamdulillah, memang seronok kerja di sini...

Tapi, kalau bab 5S ni, ada yang saya suka , ada yang saya tak suka. Contohnya dekat atas meja, hanya barang tertentu sahaja dibenarkan diletakkan kat atas meja. Tak boleh banyak benda atau berselerak.. Tak best kan..hihi.. Kalu ada audit 5s, meja masing-masing kemas je.. Ada kalendar dan beberapa dokumen je.. Kalau tak ada audit, dengan fail yang menimbun, botol air, handphone.. Barulah pemikiran kreatif.. hikhikhik.. Yeke?... 

Dalam laci pun macam tu, kalau ada audit kemas je, banyak ruang dalam laci.. Kalau tak ada audit, faham-faham je lah.. Dengan kerepek, gula-gula, segala macam katalog, barang tu, barang ni.. hahahha...


Tapi, banyak kebaikan bila diaudit ni.. Ruang kerja jadi lebih kemas dan selesa.. Kerja kita pun akan bertambah teratur kan.. 

P/S : Kejap lagi, saya ceritakan siapakan gerangan bayi comel dalam entry sebelum ni, ok :)



18 comments:

  1. sama lah akak pun tgh tunggu org audit keselamatan dtg nih... tak ptg nih esok lah... mana ada kerjasama nyer akak sorang yg kene audit, akak lah yg kene menjwb sorang... kt sini gred N mcm akak nih bt keje sndiri2 je

    ReplyDelete
  2. betul tu semua brg2 yg sebelum ni dok atas meje kena sorok dalam stor kuikuikui...konon je

    ReplyDelete
  3. susah la nk tgk meja kemas.. mmg kena bersepah.. keke..




    mmg org batu pahat, tp xduk kg.. xtau lak ada projek tu..banang tu xjauh pun dr bandar batu pahat.. banang tu jalan menghala ke senggarang klu xsilap..

    ReplyDelete
  4. lepas habis audit, bersepah balik kekeke

    ReplyDelete
  5. tak seronok la kena audit hehe tak suka T.T

    ReplyDelete
  6. sama la kat tmpt saya. audit dtg serba tak kena jadiknya..

    ReplyDelete
  7. bila audit datang, kami pun pening..hehehe

    ReplyDelete
  8. akak pon x suka audit.. hehehe
    kampeni akak x de 5S.. Maknanya?? paham2 ler kan meja akak cam ner. hahaha

    ReplyDelete
  9. hehhe...noe buat audit komputer jer...laptop ada locked ke tak...ada confidential doc tak ada meja..dn lain2 lg la...tp 5S tu ape yer... :)

    ReplyDelete
  10. eheh.. musim audit dh skrg ni.. kalau selalu ada audit ni mmg sentiasa kemas la meja.. hehe

    ReplyDelete
  11. meja i memg xleh nak kemas..btimbon dgn fail...simpan fail, kang bos mtk fail len plak...haishhh!!!!...seb bek sini xde 5S..gegege...

    ReplyDelete
  12. tak suke 5s.. susah nak tagging file bagai.. lagi satu meje macam kemas sgt.. mcm tak buat keje kan..

    ReplyDelete
  13. betul tu.. kat sini pun kerap audit 5S.. dah keje kat sektor awam kan..mmg wajib smua nih.. nak dkt audit tu la baru sbuk kemas.. haha

    ReplyDelete
  14. aku meja aku yang kena audit...

    habis semua kena buang...

    haha!

    ReplyDelete
  15. Kalau saya, memang saya akan pastikan meja saya kemas. Susah hati saya tengok meja saya kalau meja saya berselerak. Even kalau ada barang tersenget pun rasa gelisah. Hahaha.

    ReplyDelete
  16. kat ofis saya pun ada 5s. Tapi praktiknya hanya setahun sekali iaitu masa aktiviti gotong royong. hehehehe..

    ReplyDelete