AYAM, BURUNG DAN KUCING WARNA WARNI - INILAH REALITI

Saturday, 14 December 2013

AYAM, BURUNG DAN KUCING WARNA WARNI



Tadi ada tengok kat FB, ada yang post tentang Kucing warna-warni. Terus teringat, pernah jumpa orang yang jual ayam warna warni..  Then, rajin pulak "mengoogle" ayam warna warni, jumpa pulak burung warna warni... Kalau dilihat dari segi warna, memanglah cantik kan.. Berwarna warni, ceria.. Tapi, ada kemusykilan di hati saya.. Tak ape ke kalau kita warnakan tu?.. Tak merbahaya ke ye?.. Bahan kimia warna tu tak meresap ke dalam badan haiwan tu ke?.. Hmmm.. Macam -macam yang bermain di fikiran saya ni..


Anak ayam 

Anak Burung

Anak Kucing

Kenapalah diwarnakan yer?.. dah elok-elok ada warna tersendiri, ditambah pulak dengan pelbagai warna yang lain. Cer bayangkan, kalau kita yang diwarnakan?.. acener tu.. sape nak jawab....






13 comments:

  1. kesian kat depa kan.. dah elok2 cantik..

    ReplyDelete
  2. yg kucing tu x sure.. tapi yg anak ayam tu dulu ada jual kan.. kaler tu x kekal pun, bila dah besar, bulu tu luruh naik bulu baru.. dah xde kaler-maler dah..

    ReplyDelete
  3. pernah sekali saya pergi pasar yg mcm pasar tani tuh kat pekan di kg saya . saya nampak anak ayam berwarna warni di jual di situ ...

    ReplyDelete
  4. hahaa. x dpet nak nolongnya.
    tp dulu masa kecik kecik ciksu pernah tgk anak aym warna warni.

    ReplyDelete
  5. Kalau anak kucing tu ok jugak la warnakan... nmpk comel sgt, tp tak natural... huu..

    ReplyDelete
  6. Teringat dulu...mak pernah bela ayam warna warni ni.....bila besar,kaler tu hilang kot....hehe....rasanya tk baaya kot sbb kaler tu tak kekalpun.....wallahualam....

    ReplyDelete
  7. semuanya cute2 n colourful...tp ciptaan semulajadi yg Allah dh jadikan kan lg cute...=)

    ReplyDelete
  8. eh..geram pulak tgk warna warni sgt tuh!! comel2....>.<

    ReplyDelete
  9. comel je tapi kesian pulak tengok. kalau warna guna pewarna semulajadi takpe jugak. huhu

    ReplyDelete
  10. serius comel yg amat-amat...tapi tu la...bak kata ros la...mesti diaorg guna pewarna kan...x bahaya ke??

    ReplyDelete
  11. memang comel!! tp kesian kan kalau betul2 diwarnakan

    ReplyDelete
  12. Kucing akak tak pernah tengok warna warni, tapi kalau ayam tu ada le...effectnya takde kut, rasanya diorg guna pewarna yg untuk makanan tu

    ReplyDelete