GAMBAR BURUNG MURAI BATU PERAK

December 23, 2013




Entry Burung Murai Batu lagi.. hihi.. Kalau yang belum baca, jom baca yang ni dulu :


dan



Lepas tu, jom layan gambar Burung Murai Batu saya dan suami :


Inilah gambar keseluruhan sangkarnya.. Memang besar, sebab ekor dia panjang kan. Kena jaga jugak ekor dia tu. Lagi satu, kalau besar lagi bebas Murai Batu ni nak terbang kan:)



Ada dua bekas kecil yang disangkut di tepi sangkar tu.. Satu makanan dan satu lagi air untuk dia minum :)



Ni gambar dari dekat.. Zoom sikit :)


Tengok ekor dia tu,.. Panjang  tak?...






Lagi satu, suami saya ada letak bekas tupperware yang beisi air kat dalam sangkar ni, kat bahagian bawah. Tapi, tak nampak kat gambar di atas.. Bekas tu untuk Murai Batu ni mandi.. hihi.. Kena jaga jugak kebersihan dia kan.. Dia akan mandi setiap hari. Lagi satu perangai dia, dia hanya akan mandi dengan air yang baru.. Kadang-kadang kan suami saya kena duty kat kem, so tak tukar air mandi dia.. Memang dia takkan mandi dah kalau air tu tak bertukar . hihi.. Memilih.. Bagus..Saya memang tak reti nak tukar.. Sangkar ni berat .. Kena bukak kat bawah.. Kang tak pasal-pasal, burung tu terbang pulak.. hihihi..


Ok, tu je.. Cukup cerita berkenaan Burung Murai Batu :)



You Might Also Like

11 comments

  1. cantik ekor dia. kat umah akak ayah ada bela burung merbah jambul. pagi2 suara tu bukan main nyaring lagi dok bersahutan . sekor dok kat dapor sekor lagi dok kat depan

    ReplyDelete
  2. Cantiknya...
    Teringin juga, tapi tak pndai nak jaga, ..masa arwah ayah ada dl, ada le membela burung, jinak..suka la.. :-)
    Pembersihnya dia.. hee..

    ReplyDelete
  3. alala.. tomey gak eh burung murai batu ni..

    ReplyDelete
  4. rajin sungguh suami bela burung murai yer... org kalo dah minat tu... sanggup je bela kan..kan..

    ReplyDelete
  5. burung mandi camne? dia berendam ke? hihi..

    ReplyDelete
  6. siannya burung tu..xpasal-pasal xdapat mandi hihi

    ReplyDelete
  7. hye cik murai.. maap le. byk ari x singgah.. hihi.

    ros, how r u..

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion APDM SAPS