Friday, January 03, 2014

Salam Jumaat




Selamat pagi kawan-kawan. Apa khabar hari ni?. Semoga semuanya sihat sahaja... 

Hari ni hari Jumaat.. Saya cuti hari ni.. Hari ni hari Jumaat pertama bercuti bagi warga Johor... Alhamdulillah...

Tentang entry yang saya publishkan malam tadi, terpaksa saya buang. Entry berkenaan murid-murid yang tersepi kepala di kerusi. Dalam entry tu saya tak komen apa-apa. Cuma berkongsi gambar... Bila saya bangun pagi ni, saya terfikir tentang entry tu. Dan terus buat keputusan delete entry tu. Saya rasa adalah tak adil kita berkongsi gambar tersebut... Mereka masih kecil dan bika gambar mereka tersebar, kebanyakan orang akan mengenali mereka. Dan pelbagai tanggapan masyarakat terhadap mereka.... Jadi di sini saya ingin memohon maaf andai perkongsian saya malam tadi ada mengguriskan hati sesiapa.. Mungkin ada yang beranggapan benda ni remeh. Tapi tidak pada saya. Bayangkan jika anak atau ahli keluarga kita yang alami. Dan gambar mereka disebarkan... 

Ok,sekian sahaja untuk entry kali ini. 


15 comments:

  1. hairan.. mcm mana boleh jadi banyak sangat kes sepit kerusi tahun ni kan.. videonya pun ada yg tersebar..

    ReplyDelete
  2. betol tuu..kesian mereka yg masih kecil...mmg tengah lasak..mana dok tau boleh terselit kepala pula kan...

    ReplyDelete
  3. selamat menikmati cuti yaa sis...

    ReplyDelete
  4. Ada tgk kat FB gambar budak tersepit kat kusi tu. Kesian sgt. Lucu pon ada. Mcm mana lah blh tersepit kan. Ragam budak skolah.

    ReplyDelete
  5. Betul tu. Uji setuju dengan tindakan Ros...

    ReplyDelete
  6. betul jugak tu ros...mesti Allah yg gerakkan hati ros utk delete entri tu kan...Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  7. ok je ros.. betul jgk tu kalo difikirkan balik..

    ReplyDelete
  8. tak tgk la pula..
    oo. johor dh start cuti jumaat ye.
    salam sabtu. hihi

    ReplyDelete
  9. Betul tu. Setuju sangat dengan tindakan Ros...

    ReplyDelete
  10. salam Ahad Ros, akak dah lama tak BW..maaf ye

    ReplyDelete
  11. Akak tk tgkpun entri ros tu tp kalau gmbar hari pertama persekolah,yg mana ada beberapa kes budak2 tersangkut di kerusi tu,dh byk tersebar di alam maya...baguslah kalau ros fikir begitu....biarlah org lain yg buat,asalkan bkn kita...tahniah ros....

    ReplyDelete
  12. yup.. deqla setuju dgn tindakan ros tu.. itulah yg sebaiknya.. kesian jugak kat bebudak tu.. deqla pun tgk hari tu ada tergelak gak..tp bila pikir2 blk ya Allah teroknye deqla ni.. padahal dorg bebudak yg baru nak belajar..bkn tahu apa pun lagi.. hmm..

    ReplyDelete
  13. Akak pun de share entry tuh...thanks ros igtkn akak..nti akak pun nak delete jugak..sebab akak de jugak terpikir bnde tuh

    ReplyDelete
  14. Betul tu sis. Kesian pulak dekat budak2 tu.

    ReplyDelete