SOTONG GORENG TEPUNG KEGEMARAN ANAK SEDARA

March 26, 2014



Kalau saya balik kampung, atau anak sedara saya datang rumah saya, mesti dorang nak makan sotong goreng tepung tau. Bukan macam kat kedai yang bertepung tu. Tapi, yang jenis rangup. 

Saya guna tepung segera je. hihi.. Potong sotong tu kecik-kecik. Gaul dalam telur. Celup dalam tepung segera. Terus goreng. Sotong kita takkan meletop ye. Jangan risau. Jangan cuba-cuba nak goreng sotong tanpa salutan. Kalau tak, memang meletop-letoplah kat dapur tu. hihihi...




Senang dan sedap!




You Might Also Like

18 comments

  1. teringat plak sotong celup tepong kat ganu..hik!hik!

    ReplyDelete
  2. Sedapnyaaaa Ros...
    Anak2 akak pun suka sotong goreng tepung ni :)

    ReplyDelete
  3. pantang makan sotong dulu Roshaz..hihi..resdung.

    ReplyDelete
  4. Betullah kalau tak salut mestilah meletup. Mahu satu dapur penuh dgn minyak dibuatnya..

    ReplyDelete
  5. sotong goreng tepung, simple tapi sedap..suka ratah camtu jek..huhu

    ReplyDelete
  6. suka makan sotong celup tepung kat Kuala Perlis... ranggup sgt...

    ReplyDelete
  7. sotong goreng plng sedap confirm d terengganu kan he3...

    ReplyDelete
  8. btl ke tak meletups2 nih dik? tingin nk try tp tkt meletup

    ReplyDelete
  9. budak budak suka kan makan sotoN tepuN ni.
    ciksu kalau x brapa nk ghajin biat bancuhan tepung sndiri guna juga tepung segera tu.
    cik abe yg layan je pong.ciksu sotong kureng sikit.hihi

    ReplyDelete
  10. Ni bukan anak sedara awak je yg suka RR...okje pun suka hehe

    ReplyDelete
  11. Memg sedap sotong goreng tepung nak nak mkn time panas panas..perghh

    ReplyDelete
  12. ros nak kena lempang lelaju x? apa ni pic makanan jer nih? org tgh lapar la..hahahhahaha...

    ReplyDelete
  13. Hahaha..tringt ayut grg sotong gan suami aritu..Meletop-letop jadinya sbb grg gitu je

    ReplyDelete
  14. This is great Article
    Thanks for the recipe

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion APDM SAPS