MENYAKITI DAN DI SAKITI ? - INILAH REALITI

Tuesday, 20 May 2014

MENYAKITI DAN DI SAKITI ?



Selamat pagi :)

Apa khabar semuanya.. moga semua berada dalam keadaan yang sihat.. Hari ni, saya ok je. Cuma selsema sikit ..

Sebelum mulakan tugas, jom baca ni, saya kongsikan dari FB IKIM FM tentang petikan khutbah terakhir Rasulullah S.A.W.



Betul kan?.. Kalau kita tak suka di sakiti, jangan dok sakitkan orang lain.. Benda ni tak mustahil kita akan rasa jugak.. Sama jugak dengan benda lain.. Kalau tak suka orang buat kat kita, jangan kita dok pi buat kat orang pulak.. Ha, gitu...

Sambil-sambil taip entry ni, teringat pula kat lagu Ku Pilih Hatimu .. Lagu Indon.. Natara lirik dia pun ada kena mengena  jugak pasal sakit menyakiti ni.. hihihihi..



**janganlah jangan kau sakiti cinta ini
sampai nanti di saat ragaku
sudah tidak bernyawa lagi
dan menutup mata ini untuk yang terakhir


**************



2 comments:

  1. Betul...sng ye klu kita tak nak bnda xbaik jd kat kita jgnla buat bnda tu kat org lain...

    ReplyDelete