NOTA CINTA DARI ANAK SEDARA

May 15, 2014




Alkisahnya, saya agak sibuk 2 minggu sudah dengan hal perpindahan rumah.. Lepas tu, memang saya kemas betul-betul lah.. Mana barang yang guna, saya asingkan dengan barang yang tak digunakan.. Bila tiba ke satu almari kecil yang saya dok simpan majalah, buku-buku, memang saya tengok betul-betul.. Contoh macam majalah Rapi kan, memang saya koyakkan bahagian resepi dan petua je. Yang lain saya buang. Bila tiba kat buku-buku nota, memang saya belek satu satu dalam dia. Mana yang berguna saya simpan. Yang merapu, dok conteng-conteng saya buang. Saya ni memang banyak buku nota kat rumah.. ada je nak tulis.. Contoh macam tengok rancangan Tanyalah Ustaz ke kan, memang dok salin lah.. 

Dalam dok belek-belek tu, mata saya terhenti di satu helaian muka surat. Tersorok di tengah-tengah buku.... Seperti di bawah :


Ya Allah, sedihnya saya masa tu. Air mata ni terus je jatuh.. Terharu sebenarnya... Tak sangka anak sedara saya, Nil atau Daniel ada meninggalkan nota buat saya... Sebenarnya, masa cuti sekolah bulan 3 hari tu, Nil ada datang rumah saya dengan mak saya dan lagi sorang anak sedara, Dania atau Nya.. Dorang naik bas dari Kedah.. Masa ni lah dia tulis tu.. Mungkin time saya gi kerja kot.. Alahai, Nil sayang.. 

Saya terkejut sebenarnya bila baca nota tu. Selalunya Dania je rajin menulis, melukis dan bagi hasil karya dia tu kat saya.. Ini pula, bukan dari Dania.. Tapi dari Daniel... 

Thanx Nil sayang.. Mak Ude pun sayang Nil sangat-sangat tau... 

Mana tak nya, Nil ni anak sedara pertama saya.. Nil lahir masa saya tingkatan 3.. Memang dok jaga dari kecil... 

Bila jadi macam ni, bertambah-tambah rindu yang sedia ada tau.. 
Tapi, nak buat macam mana. Sekarang ni dah jauh.. Hanya telefon jadi perantara.. 

p/s : Ada sesetengah perkara yang tak dapat diluah dengan kata-kata.. Dengan menulis, kita boleh luahkan segalanya  :)



You Might Also Like

13 comments

  1. alohai pandai ek ambil hati mak cik dia..
    sweet talker ni..
    pandai cairkan perempuan..

    ishk kita pun rasa terharu kalau dpt surat cinta anak sedara mcm ni..

    nak jadi askar alohai..berbakti kpd negara..
    wah 2kali comel.

    ReplyDelete
  2. alahai sweetnya dia..msti mnja ni..hehe

    ReplyDelete
  3. alahaiii.. terharu plak baca.:)

    ReplyDelete
  4. ala sweet nya....biaanya kalu anak buah sulung mmg akan jadi kemanjaan keluarga kan...

    ReplyDelete
  5. roantiknya daniel...heee..siap lukis

    ReplyDelete
  6. auwww so sweeetttt.. tacing kan...

    ReplyDelete
  7. sweetnya dianya... manja betul gan mak udanya ni :)

    ReplyDelete
  8. sweetnya anak buah ros.. :)

    ReplyDelete
  9. mesti terharu bila baca kan...

    ReplyDelete
  10. mesti mmg manja dengan ros ni kan.. sweet je :)

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion APDM SAPS