RINDU DATANG MENJENGAH.. - INILAH REALITI

Thursday, 22 May 2014

RINDU DATANG MENJENGAH..



Tak tahu kenapa,  bangun pagi ni, tiba-tiba teringatkan kawna-kawan di office lama.. Teringat cara kerja di sana... Teringat kawan-kawan satu rumah sewa yang sama... Ramai-ramai dalam satu rumah.. Silih berganti .. Oh, memori semua tu.. dari 
seorang insan yang tak tahu apa-apa, menjadi insan yang boleh berdikari sikit, yang boleh buat kerja sikit, Pengalaman di sana, amat bermakna.. Amat berharga.. Terima kasih kepada semua insan yang pernah hadir dalam hidup saya sepanjang saya berada di Kuala Lumpur.. Dari  15 Jun 2009 hinggalah 14 Oktober 2012.. Bukan suatu jangka masa yang pendek dan juga bukan suatu masa yang panjang.. Tapi, cukup bermakna pada saya.. Cukup menyedarkan saya tentang kehidupan.. Tentang realiti kehidupan sebenar.. Bermacam-macam perkara yang terjadi dalam jangka waktu tersebut.. Ada masis , ada pahit, ada tawar, ada masin, ada pedas.. Biasalah asam garam kehidupan.. Mana yang baik, akan saya jadikan amalan hingga bila-bila.. Mana yang kurang baik, akan saya jadikan pengajaran buat diri saya.. Banyak yang saya belajar di sana.. Cuma, benarlah kata orang. Berhati -hati dengan persekitaran kita.. Jangan cepat melatah, jangan cepat terpengaruh, jangan cepat menghukum.. Cuba buka mata seluas-luasnya.. Jangan dengar bisikan orang.. Oh..sungguh.. saya hanya manusia biasa.. Bukan sempurna.. Banyak lakukan kesilapan.. Entah kenapa, dalam dok ingat kenangan di sana, air mata ni laju je jatuh.. Teringat sesuatu.. Kenapa boleh jadi macam tu.. 

Nanti dalan enry yang lain, akan saya ceritakan satu-satu tentang kawan-kawan di tempat kerja, kawan-kawan di rumah sewa yang lama ...


Di sini, saya ingin mengambil kesempatan nak ucapkan ampun dan maaf kepada semua yang mengenali saya.. atas keterlanjuran kata dan perbuatan.. saya hanya insan biasa, memang banyak sangat salah saya kalau nak diungkapkan.. Tapi, tolonglah maafkan saya.. Biasalah, saya ni masih dalam proses pembelajaran dan pembesaran. 



2 comments:

  1. kekadang akak pun macam tu teringat kawan-kawan lama..
    tapi kawan2 tu ingat tak kakt akak hehe :)

    ReplyDelete
  2. saya juga nak minta maaf..sy insan biasa yang tak pernah lepas dari silap dan salah

    ReplyDelete