BELI IKAN FRESH TERUS DARI PUKAT


Ni cerita raya ketiga. Saya ikut mak mertua gi beli ikan fresh, terus dari pukat.. Kat mana?.. Alahai tak ingat pula kawasan mana. Sebab banyak tempat kitorang pergi hari tu. Jerlun ke mana eh?. Dah try zoom kat gambar bawah ni, tapi tak namapk tulisannya.. Yang nampak hanya tertulis Lembaga Kemjuan Ikan Negeri Kedah. 

Geram je tengok ikan termenung tu naik.. Banyak tau. Ramai jugak yang menunggu.. Harga pun murah :)

Kat bawah ni saya sertakan gambar dari jauh.. Hihihi.. 





Balik tu, kitorang goreng je ikan-ikan tu dan buat gulai. Isi dia memang manis! Puaslah makan hari tu :)


Previous
Next Post »

19 comments

Click here for comments
13 August 2014 at 13:17 ×

bestnya... dulu masa ayah saya meniaga ikan dapat la merasa ikan segar dari pukat gini murah murah.. sekarang da pencen mmg susah...

Balas
avatar
admin
13 August 2014 at 13:20 ×

susah dapat ikan fresh dari pukat ni,ros..isi dia lagi mmg manis

Balas
avatar
admin
13 August 2014 at 13:28 ×

Ikan fresh ni sedap, puas hati la klu dpt mkn....'

Balas
avatar
admin
13 August 2014 at 13:32 ×

Ikan fresh, memang sedap kan.. Manis ;D

Balas
avatar
admin
13 August 2014 at 14:38 ×

pernah sampai tempat ni..nama apa ntah..yer kot jerlun..kat sempadan kedah perlis kan? ke salah..haha..

Balas
avatar
admin
13 August 2014 at 15:20 ×

mv pun selalu beli tapi beli yg kat tepi pantailah..

Balas
avatar
admin
13 August 2014 at 15:26 ×

fresh gitu..bestnyeeee :)

Balas
avatar
admin
13 August 2014 at 15:35 ×

Bestnya dapat makan ikan fresh... akak suka sangat..

Balas
avatar
admin
13 August 2014 at 16:47 ×

sedapnye ikan fresh .. klu oreng ciciah air asam pun sedap tu

Balas
avatar
admin
13 August 2014 at 17:28 ×

Bakar n cicah air asam...mmmmm

Balas
avatar
admin
13 August 2014 at 17:57 ×

wah, bestnya! x pernah lagi beli macam ni. >.<

Balas
avatar
admin
13 August 2014 at 20:56 ×

Wahh bestnya dpt beli ikan dari pukat mesti muah rasanya sudah tentulah sedap. Untung ros dpt ibu mertua kg dekat ngan laut mcm kami ni mkn ikan yg dh berbulan naik ke darat huhu
Nk cari org laut jgk lah heee

Balas
avatar
admin
13 August 2014 at 21:01 ×

ikan fresh lg tu mmg sedap la masak

Balas
avatar
admin
13 August 2014 at 22:59 ×

hobi bapa sy tiap weekend ni. pagi2 hujung minggu dah lesap ikut kawan dia ke laut.. sebab tu kat rumah tak pernah beli ikan.. hehe. dpt ikan fresh lg.. :D

Balas
avatar
admin
lia
14 August 2014 at 09:36 ×

ikan temenung tu, kalau fresh, bakar mmg perghhhhh wallaaaaa he3...

Balas
avatar
admin
14 August 2014 at 14:54 ×

ikan fresh nih lg sedap rasa dia kan ros

Balas
avatar
admin
15 August 2014 at 15:52 ×

wah bestnya..ikan termenung sedap buat coq ikan..=D

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment