BELI IKAN FRESH TERUS DARI PUKAT - INILAH REALITI

Wednesday, 13 August 2014

BELI IKAN FRESH TERUS DARI PUKAT


Ni cerita raya ketiga. Saya ikut mak mertua gi beli ikan fresh, terus dari pukat.. Kat mana?.. Alahai tak ingat pula kawasan mana. Sebab banyak tempat kitorang pergi hari tu. Jerlun ke mana eh?. Dah try zoom kat gambar bawah ni, tapi tak namapk tulisannya.. Yang nampak hanya tertulis Lembaga Kemjuan Ikan Negeri Kedah. 

Geram je tengok ikan termenung tu naik.. Banyak tau. Ramai jugak yang menunggu.. Harga pun murah :)

Kat bawah ni saya sertakan gambar dari jauh.. Hihihi.. 





Balik tu, kitorang goreng je ikan-ikan tu dan buat gulai. Isi dia memang manis! Puaslah makan hari tu :)


19 comments:

  1. bestnya... dulu masa ayah saya meniaga ikan dapat la merasa ikan segar dari pukat gini murah murah.. sekarang da pencen mmg susah...

    ReplyDelete
  2. susah dapat ikan fresh dari pukat ni,ros..isi dia lagi mmg manis

    ReplyDelete
  3. Ikan fresh ni sedap, puas hati la klu dpt mkn....'

    ReplyDelete
  4. Ikan fresh, memang sedap kan.. Manis ;D

    ReplyDelete
  5. pernah sampai tempat ni..nama apa ntah..yer kot jerlun..kat sempadan kedah perlis kan? ke salah..haha..

    ReplyDelete
  6. mv pun selalu beli tapi beli yg kat tepi pantailah..

    ReplyDelete
  7. Bestnya dapat makan ikan fresh... akak suka sangat..

    ReplyDelete
  8. sedapnye ikan fresh .. klu oreng ciciah air asam pun sedap tu

    ReplyDelete
  9. wah, bestnya! x pernah lagi beli macam ni. >.<

    ReplyDelete
  10. Wahh bestnya dpt beli ikan dari pukat mesti muah rasanya sudah tentulah sedap. Untung ros dpt ibu mertua kg dekat ngan laut mcm kami ni mkn ikan yg dh berbulan naik ke darat huhu
    Nk cari org laut jgk lah heee

    ReplyDelete
  11. ikan fresh lg tu mmg sedap la masak

    ReplyDelete
  12. hobi bapa sy tiap weekend ni. pagi2 hujung minggu dah lesap ikut kawan dia ke laut.. sebab tu kat rumah tak pernah beli ikan.. hehe. dpt ikan fresh lg.. :D

    ReplyDelete
  13. ikan temenung tu, kalau fresh, bakar mmg perghhhhh wallaaaaa he3...

    ReplyDelete
  14. ikan fresh nih lg sedap rasa dia kan ros

    ReplyDelete
  15. wah bestnya..ikan termenung sedap buat coq ikan..=D

    ReplyDelete