SAKIT HATI !! - INILAH REALITI

Tuesday, 19 August 2014

SAKIT HATI !!



Pesanan untuk diri sendiri dan juga teman-teman.. 
Dalam setiap tutur kata yang kita keluarkan tu, tolong fikir dulu boleh tak?.. Jangan laju je meluncur keluar. Fikirlah dengan siapa kita berbicara tu. Cuba letak diri awak tu kat dalam kasut orang tu. Rasai sendiri. Mungkin awak kata, awak hanya bergurau. Oh, tidak. Bergurau tak kena tempat namanya tu. 


Sakit hati memang tak berdarah, memang tak luka. Tapi rasanya amat sakit, kan?..

p/s: Sabar,, sabar.. Dugaan berpuasa rasanya ni.. Terpaksa mendengar kata-kata yang amat pedih! 
Allahuakbar... Subhanallah..Alhamdulillah..






13 comments:

  1. sabar sabar. inshaaAllah dengan kesabaran Allah kurniakan ganjaran yg lebih besar :)

    ReplyDelete
  2. ada kena mengena dengan komen SB sebelum ni ke, Ros?..

    ReplyDelete
  3. Semoga bersabar.
    Saya pun tak berapa nak sabar rini.

    ReplyDelete
  4. Nape ros? Akak ada komen yg menyakitkan hati ke? Huhu..

    ReplyDelete
  5. sometimes dorang gurau memang dengan niat nak nyakitkan hati sesetengah orang ni, sabar jer la.

    ReplyDelete
  6. terima kasih kerana mengingatkan.. huhu..

    drpd sakit hati, lebih baik butakan mata, pekakkan telinga dgn org sekeliling.. hati pun tak sakit. huhu

    ReplyDelete
  7. Apa2 pom bertabah ye..
    Ye la.. bkn smua org msa nk bckp ni bfikir baik buruk tutur ktanya..

    ReplyDelete
  8. bergurau biarlah bertempat...bergurau yang tidak bertempat hanya akan melukakan hati orang lain

    ReplyDelete
  9. jika akak ada komen yg menyakitkan hati secara x sengaja maaflahje..maybe tak sengaja ke..kalau ada lah..harap2 x der lah ye...huhuh

    ReplyDelete
  10. sabar k.. jangan layan sangat orang mcm tue..

    ReplyDelete
  11. Alamak, Ros.
    Saya ke yang sakitkan hati awak.
    Takut ada termenyinggung apa-apa saya mintak maaf ye..

    ReplyDelete