JANGAN MUDAH BERKATA SIBUK - INILAH REALITI

Thursday, 4 September 2014

JANGAN MUDAH BERKATA SIBUK


It's very easy to say "busy"
when someone needs you.
But it's very painful 

to hear "busy" when you need someone.



Betul kan?. Saat kita memerlukan seseorang, tapi tiada yang sudi menghampiri membantu, dah tentu pedih yang kita rasa... Tapi, sedar tak kita, selama ini bibir kita luncur laju mengatakan sibuk kepada sesorang yang memerlukan kita?...

Renung-renungkan :)



11 comments:

  1. Betul..jadi sebelum kita sakit telinga dengar orang cakap 'sibuk' masa kita perlukan dia, jangan cakap 'sibuk' bila orang minta tolong pada kita

    ReplyDelete
  2. jauhkan perkataan sibuk terutama dengan keluarga.it's killing word.

    ReplyDelete
  3. aha, betul la.. tak terfikir pun selama ni. thnks rose

    ReplyDelete
  4. Jangan jadikan sibuk sebagai alasan takut karma pulak nanti kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, awak.
      Ni sebenarnya excuse paling mudah bagi orang yang selfish.

      Delete
  5. Betul tu.
    Ada orang yang selalu katakan ni pada saya.
    Sekarang saya dah biasa...

    ReplyDelete
  6. huurm.. saat kita perlukan seseorang selalu susah nak cari seseorang tu siapa. harapkan yang rapat pun mungkin diorang pun sebenarnya tak berapa nak peduli.

    ReplyDelete
  7. betul tuh..bila kite perlukan seseorg dan dia busy memg skit nya ati kan

    ReplyDelete