JANGAN SESUKA HATI IKUT ORANG - INILAH REALITI

Thursday, 9 October 2014

JANGAN SESUKA HATI IKUT ORANG


Wrong is wrong.
Even if everyone
is doing it.

Right is right.
Even if no one
is doing it.

SUMBER :
Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah

Betul, kan?

Walau ramai yang buat sesuatu perkara, tak semestinya betul.. Dan hanya beberapa orang yang buat sesuatu perkara yang lain, tak bermakna salah. Jangan takut nak lakukan perkara yang betul dek telahan masyarakat yang menentang. wah gitu, ayat... 



20 comments:

  1. betul tu...salah tetap salah...

    ReplyDelete
  2. Betul...adakalanya baik pada orang, tetapi tak baik untuk kita.

    ReplyDelete
  3. Jangan ikut orang sebarangan yek...nilai dulu baik buruknya...

    ReplyDelete
  4. pendek kata ikut hati kita jer..yg org buat tue nampak betul tapi tak semestinya betul

    ReplyDelete
  5. setuju dengan apa yg dikata...

    proton + promoted content tuk ros :)

    ReplyDelete
  6. betul. tapi kita manusia kadang-kadang asyik sangat fikir pasal apa yang orang akan fikir pasal kita bila dah buat. sebab tu, diorang end up tak buat langsung sebab takut malu. hmm

    ReplyDelete
  7. setuju tu kak ros
    walau baik tok org tu blm tntu baik utk diri kite

    ReplyDelete
  8. sesetengah orang.. sebab ikut kawan or sebab terlalu sayangkan kawan.. kawan buat apa pun nak ikut. kalau menda baik tak apalah jugak.. kalau yang ting tong kenalah pepandai bezakan..

    ReplyDelete
  9. buat apa yg kita rasa kita blh & selesa buat,ikut hati. tp fikir masak2.. orang lain cakap belakang kita teliti dlu nasihat diaorang tp jgn dsbbkan orang cakap itu tak betul,terus kita fikir itu tak betul. menghadkan potensi dri

    ReplyDelete
  10. Cth mcm kapel. Kapel tu salah tapi ramai yg buat. Betul tak?

    ReplyDelete
  11. buat je jika diri sendiri rasa betul

    ReplyDelete
  12. SETUJU ikut kata hati bukan ikut katra org..hehe

    ReplyDelete