JANGAN SESUKA HATI IKUT ORANG


Wrong is wrong.
Even if everyone
is doing it.

Right is right.
Even if no one
is doing it.

SUMBER :
Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah

Betul, kan?

Walau ramai yang buat sesuatu perkara, tak semestinya betul.. Dan hanya beberapa orang yang buat sesuatu perkara yang lain, tak bermakna salah. Jangan takut nak lakukan perkara yang betul dek telahan masyarakat yang menentang. wah gitu, ayat... 



Previous
Next Post »

20 comments

Click here for comments
9 October 2014 at 09:06 ×

betul tu...salah tetap salah...

Balas
avatar
admin
9 October 2014 at 09:39 ×

Betul...adakalanya baik pada orang, tetapi tak baik untuk kita.

Balas
avatar
admin
9 October 2014 at 10:13 ×

Betul tu..be yourself..

Balas
avatar
admin
9 October 2014 at 10:19 ×

Jangan ikut orang sebarangan yek...nilai dulu baik buruknya...

Balas
avatar
admin
9 October 2014 at 10:49 ×

pendek kata ikut hati kita jer..yg org buat tue nampak betul tapi tak semestinya betul

Balas
avatar
admin
9 October 2014 at 11:03 ×

#KlikKlikIklanNuffnang

Balas
avatar
admin
9 October 2014 at 11:09 ×

betul, agree, setuju.. :D

Balas
avatar
admin
9 October 2014 at 12:15 ×

setuju dengan apa yg dikata...

proton + promoted content tuk ros :)

Balas
avatar
admin
9 October 2014 at 15:31 ×

betul. tapi kita manusia kadang-kadang asyik sangat fikir pasal apa yang orang akan fikir pasal kita bila dah buat. sebab tu, diorang end up tak buat langsung sebab takut malu. hmm

Balas
avatar
admin
9 October 2014 at 15:40 ×

setuju tu kak ros
walau baik tok org tu blm tntu baik utk diri kite

Balas
avatar
admin
10 October 2014 at 00:25 ×

sesetengah orang.. sebab ikut kawan or sebab terlalu sayangkan kawan.. kawan buat apa pun nak ikut. kalau menda baik tak apalah jugak.. kalau yang ting tong kenalah pepandai bezakan..

Balas
avatar
admin
10 October 2014 at 10:34 ×

buat apa yg kita rasa kita blh & selesa buat,ikut hati. tp fikir masak2.. orang lain cakap belakang kita teliti dlu nasihat diaorang tp jgn dsbbkan orang cakap itu tak betul,terus kita fikir itu tak betul. menghadkan potensi dri

Balas
avatar
admin
10 October 2014 at 15:49 ×

betul! salah tetap salah

Balas
avatar
admin
11 October 2014 at 22:43 ×

Cth mcm kapel. Kapel tu salah tapi ramai yg buat. Betul tak?

Balas
avatar
admin
12 October 2014 at 10:20 ×

buat je jika diri sendiri rasa betul

Balas
avatar
admin
13 October 2014 at 11:08 ×

SETUJU ikut kata hati bukan ikut katra org..hehe

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment