PENGORBANAN

November 02, 2014


P.E.N.G.O.R.B.A.N.A.N
PENGORBANAN
Laju meniti di bibir
Tanpa tahu ertinya!

Sejauh mana kita kenal akan PENGORBANAN
Benarkah 'itu' namanya PENGORBANAN?

Tiba-tiba ia berlalu di ruang minda...
adakah layak 'itu' digelar PENGORBANAN?
Sebesar manakah ia?
Atau hanya sekecil cuma?

Layakkah kita berkata yang:
Aku dah berkorban.
Aku dah melakukan pengorabanan yang besar.
Aku dah bersusah susah berkorban

Aduhai...
Pabila semua kata-kata dah menjadi terlalu mudah
Sebesar kuman pun mahu di kira sebagai pengorbanan
Berbaloikah?


p/s:Selamat pagi :) Senyum lebar pagi ni. Eh, eh... Selamat bertugas! Masih batuk kroh, kroh. Maaf yang berada di sekelilingku...


You Might Also Like

11 comments

  1. pengorbanan paling besar adalah pengorbanan Rasulullah S.A.W..kalau takat macam akak ni, pengorbanan apa lah sangat kan..dan pegorbanan paling tulus adalah pengorbanan ibu..bila dia dah tiada, baru terasa betapa hebatnya seorang ibu itu

    ReplyDelete
  2. anggap jer pengorbanan itu sbg saham akhirat . insha Allah , hati kita akan tenang ...

    ReplyDelete
  3. semoga cepat sembuh Ros..dah makan ubat lom ni?

    ReplyDelete
  4. hidup penuh dgn pengorbanan..dari pengorbanan yg menentukan kejayaan/kebahagiaan.. banyak2kan bersabar

    ReplyDelete
  5. kna byk bsabar
    smga cpat sembuh ros..jgn skip mkn pati delima tu ye..teruskan..

    ReplyDelete
  6. bagaiaman dng keadaan batu skrg..sis JM pernah alaminya mmg siksa..tido mlm pun x nyenyak..almost 2 week

    ReplyDelete
  7. MV ni selalu jer berfikir kenapa pengorbanan yang dibuat kadang2 tak dihargai.huhu

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion APDM SAPS