PENGORBANAN


P.E.N.G.O.R.B.A.N.A.N
PENGORBANAN
Laju meniti di bibir
Tanpa tahu ertinya!

Sejauh mana kita kenal akan PENGORBANAN
Benarkah 'itu' namanya PENGORBANAN?

Tiba-tiba ia berlalu di ruang minda...
adakah layak 'itu' digelar PENGORBANAN?
Sebesar manakah ia?
Atau hanya sekecil cuma?

Layakkah kita berkata yang:
Aku dah berkorban.
Aku dah melakukan pengorabanan yang besar.
Aku dah bersusah susah berkorban

Aduhai...
Pabila semua kata-kata dah menjadi terlalu mudah
Sebesar kuman pun mahu di kira sebagai pengorbanan
Berbaloikah?


p/s:Selamat pagi :) Senyum lebar pagi ni. Eh, eh... Selamat bertugas! Masih batuk kroh, kroh. Maaf yang berada di sekelilingku...


Previous
Next Post »

11 comments

Click here for comments
2 November 2014 at 11:15 ×

Sabar la ye..biasa la tu..

Balas
avatar
admin
2 November 2014 at 14:08 ×

pengorbanan paling besar adalah pengorbanan Rasulullah S.A.W..kalau takat macam akak ni, pengorbanan apa lah sangat kan..dan pegorbanan paling tulus adalah pengorbanan ibu..bila dia dah tiada, baru terasa betapa hebatnya seorang ibu itu

Balas
avatar
admin
2 November 2014 at 15:47 ×

anggap jer pengorbanan itu sbg saham akhirat . insha Allah , hati kita akan tenang ...

Balas
avatar
admin
2 November 2014 at 19:52 ×

semoga cepat sembuh Ros..dah makan ubat lom ni?

Balas
avatar
admin
3 November 2014 at 07:40 ×

hidup penuh dgn pengorbanan..dari pengorbanan yg menentukan kejayaan/kebahagiaan.. banyak2kan bersabar

Balas
avatar
admin
3 November 2014 at 09:27 ×

sokong kata2 ziezah..

Balas
avatar
admin
4 November 2014 at 08:57 ×

kna byk bsabar
smga cpat sembuh ros..jgn skip mkn pati delima tu ye..teruskan..

Balas
avatar
admin
8 November 2014 at 11:20 ×

bagaiaman dng keadaan batu skrg..sis JM pernah alaminya mmg siksa..tido mlm pun x nyenyak..almost 2 week

Balas
avatar
admin
9 November 2014 at 15:30 ×

Tak mau berkorban lagi.
Dah serik.

Balas
avatar
admin
12 November 2014 at 11:38 ×

MV ni selalu jer berfikir kenapa pengorbanan yang dibuat kadang2 tak dihargai.huhu

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment