VIRUS IS THIS YOUR PHOTO ?


Macam-macam sekarang ni kan, Sekarang ni bukan dekat facebook je virus tu, tapi dah menular di handphone kita, disebarkan melalui satu mesej yang akan dihantar kepada seluruh kenalan kita di handphone. Saya sendiri dah dapat pagi tadi, terkejut juga, gambar apa pula yang nak ditunjukkan kawan kita tu. Tu yang membuatkan kita nak klik pada link yang diberi, nak tengok gambar kita ke?.. Namun, sebenarnya itu ialah virus. Kalau kita klik, seluruh kenalan kita pula yang akan dapat mesej yang sama. Saya terus buang sebaik saja dapat mesej tu. 

Sumber : Fb Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia


p/s: Hati-hati jika dah klik. Kalau ada antivirus ok kot. Sebab handphone kawan saya, tiba-tiba ada seekor binatang yang menari-nari di skrin handphonenya. Terus kena format semula.



Previous
Next Post »

17 comments

Click here for comments
23 December 2014 at 14:02 ×

Terima kasih atas perkongsian ini. :)

Balas
avatar
admin
23 December 2014 at 14:23 ×

Kat handphone akak pon ada...mulanya akak klik jugak..pastu akak kluar balik..terus delete..

Balas
avatar
admin
mun
23 December 2014 at 14:33 ×

alamak..sampai ke henpon kena? huhu...

Balas
avatar
admin
23 December 2014 at 14:49 ×

omg!niesa baru je terima beberapa minit ni td..dh click link tu tp xde xleh dwload sbb internet slow..hopefully xde virus masuk..thanks for sharing!

Balas
avatar
admin
23 December 2014 at 15:16 ×

aah, sya pon dah dipesan oleh suami..

Balas
avatar
admin
23 December 2014 at 15:57 ×

Mujur tak de dapat lagi..kena berhati2 la lepas nih..:)

Balas
avatar
admin
23 December 2014 at 16:14 ×

Kalau dah nama pun virus memang jahatlah...

Balas
avatar
admin
23 December 2014 at 17:13 ×

Geram betul!
Pagi2 saya dah dapat mesej ni.
Nasib baik phone saya block.
Tapi taktau pulak virus.
Saya gatal pi bukak kat pc.
Lgsg kene virus.
Nasib baik ada antivirus.

Balas
avatar
admin
24 December 2014 at 09:11 ×

Alhamdulillah.. bersyukur sangat sebab dah dpt berita ni sebelum terjadi apa2.. fuhh nasib baik..

Balas
avatar
admin
24 December 2014 at 13:01 ×

pasni kena jaga2 sebelum klik.

Balas
avatar
admin
24 December 2014 at 13:40 ×

ishh xsuka la bab2 virus ni

Balas
avatar
admin
25 December 2014 at 07:28 ×

Adik IM awal2 dah bagitau pasal virus ni. Tapi kalau nampak link pelik2 dr anonymous eloklah jgn klik. Mcm2 sekarang.

Balas
avatar
admin
25 December 2014 at 14:08 ×

virus kan.. klik je mula menular virus ni

Balas
avatar
admin
26 December 2014 at 10:42 ×

Dpt skali dr ofismate.. mmg dh tau itu virus sbb link yg pelik dan nma panggilan dlm msj lain. Hehe

Balas
avatar
admin
1 January 2015 at 16:00 ×

terima kasih ros kongsi info ni ..sis mmg x tahu..boleh cegah sebelum kena

Balas
avatar
admin
3 January 2015 at 07:11 ×

betul tu ros
jgn mudah tpdaya. tapi susah la nk ckp bnda ni.
mcm ciksu kalau dpt msg yang maciam maciam mmg ciksu xakan klik. terus delete je

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment