VIRUS IS THIS YOUR PHOTO ?

December 23, 2014


Macam-macam sekarang ni kan, Sekarang ni bukan dekat facebook je virus tu, tapi dah menular di handphone kita, disebarkan melalui satu mesej yang akan dihantar kepada seluruh kenalan kita di handphone. Saya sendiri dah dapat pagi tadi, terkejut juga, gambar apa pula yang nak ditunjukkan kawan kita tu. Tu yang membuatkan kita nak klik pada link yang diberi, nak tengok gambar kita ke?.. Namun, sebenarnya itu ialah virus. Kalau kita klik, seluruh kenalan kita pula yang akan dapat mesej yang sama. Saya terus buang sebaik saja dapat mesej tu. 

Sumber : Fb Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia


p/s: Hati-hati jika dah klik. Kalau ada antivirus ok kot. Sebab handphone kawan saya, tiba-tiba ada seekor binatang yang menari-nari di skrin handphonenya. Terus kena format semula.



You Might Also Like

17 comments

  1. Terima kasih atas perkongsian ini. :)

    ReplyDelete
  2. Kat handphone akak pon ada...mulanya akak klik jugak..pastu akak kluar balik..terus delete..

    ReplyDelete
  3. alamak..sampai ke henpon kena? huhu...

    ReplyDelete
  4. omg!niesa baru je terima beberapa minit ni td..dh click link tu tp xde xleh dwload sbb internet slow..hopefully xde virus masuk..thanks for sharing!

    ReplyDelete
  5. aah, sya pon dah dipesan oleh suami..

    ReplyDelete
  6. Mujur tak de dapat lagi..kena berhati2 la lepas nih..:)

    ReplyDelete
  7. Kalau dah nama pun virus memang jahatlah...

    ReplyDelete
  8. Geram betul!
    Pagi2 saya dah dapat mesej ni.
    Nasib baik phone saya block.
    Tapi taktau pulak virus.
    Saya gatal pi bukak kat pc.
    Lgsg kene virus.
    Nasib baik ada antivirus.

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah.. bersyukur sangat sebab dah dpt berita ni sebelum terjadi apa2.. fuhh nasib baik..

    ReplyDelete
  10. Adik IM awal2 dah bagitau pasal virus ni. Tapi kalau nampak link pelik2 dr anonymous eloklah jgn klik. Mcm2 sekarang.

    ReplyDelete
  11. virus kan.. klik je mula menular virus ni

    ReplyDelete
  12. Dpt skali dr ofismate.. mmg dh tau itu virus sbb link yg pelik dan nma panggilan dlm msj lain. Hehe

    ReplyDelete
  13. terima kasih ros kongsi info ni ..sis mmg x tahu..boleh cegah sebelum kena

    ReplyDelete
  14. betul tu ros
    jgn mudah tpdaya. tapi susah la nk ckp bnda ni.
    mcm ciksu kalau dpt msg yang maciam maciam mmg ciksu xakan klik. terus delete je

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion