AKSI MONO, SI IKAN NEMO

January 29, 2015


Hari ni nak berkongsi gambar ikan-ikan Nemo dan damsel saya :)
Dah bertambah jumlah ikan. Mula-mula beli hanya seekor ikan Nemo dan seekor ikan Damsel. Sekarang ni dah bertambah lagi dua ekor, dan menjadikannya sebanyak 4 ekor. Alhamdulillah... 

Jom tengok aksi-aksi ikan saya. yang saya panggil Mono. hihi.. Payah nak ambil gambar, sebab dorang suka menyorok di sebalik batu karang tu tau.. Kena slow-slow je pergi kat aquarium tu. hihihi..












Moga terus hidup bergembira dalam aquarium tu. Bukan apa, ikan air masin ni kena jaga betul-betul kualiti airnya. Setiap hari kena check kepekatan air dia dan suhu air dia. Inilah peneman setia saya sekarang ni. hihi..



You Might Also Like

28 comments

  1. mahal tak ikan ikan memo ni ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Nemo yang kecil tu ada yang Rm15-RM20. Yang besar tu Rm30 ke atas.. Tapi ikut jenis ikam dan kedai jugak..

      Delete
  2. comelnya..wah, makin bertambah dah ikan nemo tu..best kan tengok aksi binatang peliharaan kita..boleh hilangkan stress.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye balik kerja je terus tengok ikan.. Happy ;)

      Delete
  3. Replies
    1. Ye kadang kadang berenang dengan gembira, ada masanya menyorok di sebalik batu karang..

      Delete
  4. comelnyeeeeeeeeee...hubby lieya pun minat ikan ni...tapi tu laa nak bela kene ade alat yg cukup kan....so skrang bela ikan laga jek kakaakakak..senang takyah pakai pam air bagai haahahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye, kak. Kena siapkan air dia dulu.. Bari boleh beli ikan. Tak boleh terus beli dan letsk ikan.. Air doa tu yang nak kena jaga lebih..

      Delete
  5. teringin nak jaga nemo juga..tp mcm susah je..hmm

    ReplyDelete
  6. omel2nyer.... rajin betul jaga, akak penah bela ikan tp ikan laga je... itu pun bertahan 2minggu je pastu sekor2 mati hehehe...

    kadang tingin nk belikan aiyan ikan laga sekor, tp akak lak yg mls nk menjaga nk nukar air bagai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Try la jaga ikan air masin pula kak ;) mesti Aiyan suka sebab colourful kan ;)

      Delete
  7. comeinya....
    suka tengok tapi nk mmbela xminat sgt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak minat ek.. Takpe, tengok je. Hihi.. Tapi kalau dah minat mesti tak sabar-sabar nak bela ;)

      Delete
  8. Hehe. Ada kawan kak ros balek kerja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Budak. Peneman setia kak Ros. Hikhik

      Delete
  9. Ala comel. Suka nak bela ikan tapi leceh bab nak tukar air tu. Hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Try la Jijah. Mesti jatuh cinta nanti. Hikhik

      Delete
  10. kalausis JM bela ikan rasanya..x sampai sehari mati hhhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaa janganlah macam tu kak Jm.. Cuba dulu. Hihi

      Delete
  11. saya ska bela ikan laga ja kak..senang..hahaha..tp bab2 cuci dia bgi mak,sbb geli.. hahaha..
    malu2 ikan depa ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mula mula memang geli, tapi nanti ok ;)

      Delete
  12. Oh, ikan2 tu dah ada kawan2 baru :)

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah Ros ada peneman.
    Bila dah sibuk jaga Nemos (plural kott) & Damsel..taklah fikir perkara lain yang buat sedih, kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye kak Shikin.. Takdelah nak bersendiri, hikhik

      Delete
  14. suka bela ikan eh akak ? hehehe bagus bagus..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak kahwin ni, sukaaaa Ct.. Maybe terikut jejak husband..

      Delete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion APDM SAPS