AKSI MONO, SI IKAN NEMO


Hari ni nak berkongsi gambar ikan-ikan Nemo dan damsel saya :)
Dah bertambah jumlah ikan. Mula-mula beli hanya seekor ikan Nemo dan seekor ikan Damsel. Sekarang ni dah bertambah lagi dua ekor, dan menjadikannya sebanyak 4 ekor. Alhamdulillah... 

Jom tengok aksi-aksi ikan saya. yang saya panggil Mono. hihi.. Payah nak ambil gambar, sebab dorang suka menyorok di sebalik batu karang tu tau.. Kena slow-slow je pergi kat aquarium tu. hihihi..












Moga terus hidup bergembira dalam aquarium tu. Bukan apa, ikan air masin ni kena jaga betul-betul kualiti airnya. Setiap hari kena check kepekatan air dia dan suhu air dia. Inilah peneman setia saya sekarang ni. hihi..



Previous
Next Post »

28 comments

Click here for comments
29 January 2015 at 09:53 ×

mahal tak ikan ikan memo ni ?

Balas
avatar
admin
29 January 2015 at 09:58 ×

comelnya..wah, makin bertambah dah ikan nemo tu..best kan tengok aksi binatang peliharaan kita..boleh hilangkan stress.. :)

Balas
avatar
admin
29 January 2015 at 10:27 ×

comelnyeeeeeeeeee...hubby lieya pun minat ikan ni...tapi tu laa nak bela kene ade alat yg cukup kan....so skrang bela ikan laga jek kakaakakak..senang takyah pakai pam air bagai haahahahah

Balas
avatar
admin
29 January 2015 at 10:40 ×

teringin nak jaga nemo juga..tp mcm susah je..hmm

Balas
avatar
admin
29 January 2015 at 11:10 ×

omel2nyer.... rajin betul jaga, akak penah bela ikan tp ikan laga je... itu pun bertahan 2minggu je pastu sekor2 mati hehehe...

kadang tingin nk belikan aiyan ikan laga sekor, tp akak lak yg mls nk menjaga nk nukar air bagai

Balas
avatar
admin
29 January 2015 at 12:42 ×

comeinya....
suka tengok tapi nk mmbela xminat sgt

Balas
avatar
admin
29 January 2015 at 19:08 ×

Hehe. Ada kawan kak ros balek kerja :)

Balas
avatar
admin
29 January 2015 at 22:27 ×

Ala comel. Suka nak bela ikan tapi leceh bab nak tukar air tu. Hihihi

Balas
avatar
admin
30 January 2015 at 08:00 ×

kalausis JM bela ikan rasanya..x sampai sehari mati hhhu

Balas
avatar
admin
30 January 2015 at 09:57 ×

saya ska bela ikan laga ja kak..senang..hahaha..tp bab2 cuci dia bgi mak,sbb geli.. hahaha..
malu2 ikan depa ya

Balas
avatar
admin
31 January 2015 at 07:07 ×

Oh, ikan2 tu dah ada kawan2 baru :)

Balas
avatar
admin
31 January 2015 at 20:01 ×

Alhamdulillah Ros ada peneman.
Bila dah sibuk jaga Nemos (plural kott) & Damsel..taklah fikir perkara lain yang buat sedih, kan?

Balas
avatar
admin
2 February 2015 at 07:18 ×

suka bela ikan eh akak ? hehehe bagus bagus..

Balas
avatar
admin
3 February 2015 at 00:44 ×

Kalau Nemo yang kecil tu ada yang Rm15-RM20. Yang besar tu Rm30 ke atas.. Tapi ikut jenis ikam dan kedai jugak..

Balas
avatar
admin
3 February 2015 at 00:44 ×

Ye balik kerja je terus tengok ikan.. Happy ;)

Balas
avatar
admin
3 February 2015 at 00:45 ×

Ye kadang kadang berenang dengan gembira, ada masanya menyorok di sebalik batu karang..

Balas
avatar
admin
3 February 2015 at 00:46 ×

Ye, kak. Kena siapkan air dia dulu.. Bari boleh beli ikan. Tak boleh terus beli dan letsk ikan.. Air doa tu yang nak kena jaga lebih..

Balas
avatar
admin
3 February 2015 at 00:47 ×

Jom jom sama-sama kita jaga ;)

Balas
avatar
admin
3 February 2015 at 00:48 ×

Try la jaga ikan air masin pula kak ;) mesti Aiyan suka sebab colourful kan ;)

Balas
avatar
admin
3 February 2015 at 00:49 ×

Tak minat ek.. Takpe, tengok je. Hihi.. Tapi kalau dah minat mesti tak sabar-sabar nak bela ;)

Balas
avatar
admin
3 February 2015 at 00:49 ×

Betul tu Budak. Peneman setia kak Ros. Hikhik

Balas
avatar
admin
3 February 2015 at 00:50 ×

Try la Jijah. Mesti jatuh cinta nanti. Hikhik

Balas
avatar
admin
3 February 2015 at 00:50 ×

Alaaa janganlah macam tu kak Jm.. Cuba dulu. Hihi

Balas
avatar
admin
3 February 2015 at 00:50 ×

Mula mula memang geli, tapi nanti ok ;)

Balas
avatar
admin
3 February 2015 at 00:51 ×

Ye saja tambahkan kawan dia. Heee

Balas
avatar
admin
3 February 2015 at 00:52 ×

Ye kak Shikin.. Takdelah nak bersendiri, hikhik

Balas
avatar
admin
3 February 2015 at 00:52 ×

Sejak kahwin ni, sukaaaa Ct.. Maybe terikut jejak husband..

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment