KAWAN TAK BERMAKNA SAHABAT


Sahabat.. Bukan mudah nak cari sahabat.. Bak kata Shuib, "kawan itu ramai. Tapi, sahabat itu susah. Dalam 1000,mungkin 1."


Eh tetiba termasuk bab Sepahtu pula. hihi. Tu cuma pendahuluan je.. Nak bercerita berkenaan persahabatan la ni.. Bertuah untuk mereka yang mempunyai sahabat. Sahabat tu sentiasa ada di sisi, walau bagaimanapun kita. Bukan sekadar kawan, yang hadir bersilih ganti.. Yang mudah datang dan mudah pergi.. Bukan perkara yang mudah untuk memiliki sahabat. Sebab tu kepada mereka yang mempunyai sahabat, jagalah perhubungan itu sebaiknya.. Jangan abaikan dan kemudian menyesal di kemudian hari.. 

Ada yang memiliki ramai kawan. Tapi, tak semestinya semua kawannya menjadi sahabat. Ada yang punyai hanya beberapa orang kawan. Namun, beberapa orang kawannya itulah yang menjadi sahabatnya.. 




Previous
Next Post »

12 comments

Click here for comments
17 January 2015 at 14:30 ×

walau apa pun jenis sahabat yang kita jumpa
kita doakan moga mereka bahagia selalu kan ros :)

Balas
avatar
admin
17 January 2015 at 19:00 ×

Blh kira dgn jari kalau erti shbt

Balas
avatar
admin
17 January 2015 at 21:58 ×

Iya, betul tu kak.. itu je yang mampu dilakukan..:)

Balas
avatar
admin
17 January 2015 at 21:59 ×

betul Yui.. susah nak jumpa sahabat ni.. kalau ada, memang takkan sia-siakan :)

Balas
avatar
admin
17 January 2015 at 23:10 ×

betul sgt...susah nk cari sahabat..kawan ni jelma waktu kita senang je ..sahabat setia bersama kita susah dan senang

Balas
avatar
admin
18 January 2015 at 08:21 ×

susah nak dpt sahabt kak..tp kalau nak sorang,ubah diri kita macam mana kita nak seseorang tu jd sahabat kita

Balas
avatar
admin
18 January 2015 at 12:26 ×

susah nk cari sahabat sejati..kwn suka ramai la..bila kita susah semua jauhkan diri

Balas
avatar
admin
18 January 2015 at 20:45 ×

betul tu ros.. kawan memang ramai nk cari sahabat tu susah sikit. jadi kena la pandai memilih kawan2

Balas
avatar
admin
19 January 2015 at 18:50 ×

alhamdulillah
sahabt baik ciksu dah bernikah keduanya.
lega.harap lps ni hubungan kami terus utuh walaupon dah berkeluarga

Balas
avatar
admin
21 January 2015 at 07:03 ×

nak bilang brapa org sahabat tengok time waktu susah kita...

Balas
avatar
admin
21 January 2015 at 16:46 ×

huuurm.. sahabat mmg susah.. and kita sendiri belum tentu dapat jadi sahabat yang baik.. CT ambil konsep mudah.. kawan saja dengan semua and tolong apa mampu dan bantu apa patut bila perlu..

Balas
avatar
admin
23 January 2015 at 05:26 ×

Entah lah susah nak cakap.
But so far, everyone is nice to me.

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment