KAWAN TAK BERMAKNA SAHABAT

January 17, 2015


Sahabat.. Bukan mudah nak cari sahabat.. Bak kata Shuib, "kawan itu ramai. Tapi, sahabat itu susah. Dalam 1000,mungkin 1."


Eh tetiba termasuk bab Sepahtu pula. hihi. Tu cuma pendahuluan je.. Nak bercerita berkenaan persahabatan la ni.. Bertuah untuk mereka yang mempunyai sahabat. Sahabat tu sentiasa ada di sisi, walau bagaimanapun kita. Bukan sekadar kawan, yang hadir bersilih ganti.. Yang mudah datang dan mudah pergi.. Bukan perkara yang mudah untuk memiliki sahabat. Sebab tu kepada mereka yang mempunyai sahabat, jagalah perhubungan itu sebaiknya.. Jangan abaikan dan kemudian menyesal di kemudian hari.. 

Ada yang memiliki ramai kawan. Tapi, tak semestinya semua kawannya menjadi sahabat. Ada yang punyai hanya beberapa orang kawan. Namun, beberapa orang kawannya itulah yang menjadi sahabatnya.. 




You Might Also Like

12 comments

  1. walau apa pun jenis sahabat yang kita jumpa
    kita doakan moga mereka bahagia selalu kan ros :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya, betul tu kak.. itu je yang mampu dilakukan..:)

      Delete
  2. Replies
    1. betul Yui.. susah nak jumpa sahabat ni.. kalau ada, memang takkan sia-siakan :)

      Delete
  3. betul sgt...susah nk cari sahabat..kawan ni jelma waktu kita senang je ..sahabat setia bersama kita susah dan senang

    ReplyDelete
  4. susah nak dpt sahabt kak..tp kalau nak sorang,ubah diri kita macam mana kita nak seseorang tu jd sahabat kita

    ReplyDelete
  5. susah nk cari sahabat sejati..kwn suka ramai la..bila kita susah semua jauhkan diri

    ReplyDelete
  6. betul tu ros.. kawan memang ramai nk cari sahabat tu susah sikit. jadi kena la pandai memilih kawan2

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah
    sahabt baik ciksu dah bernikah keduanya.
    lega.harap lps ni hubungan kami terus utuh walaupon dah berkeluarga

    ReplyDelete
  8. nak bilang brapa org sahabat tengok time waktu susah kita...

    ReplyDelete
  9. huuurm.. sahabat mmg susah.. and kita sendiri belum tentu dapat jadi sahabat yang baik.. CT ambil konsep mudah.. kawan saja dengan semua and tolong apa mampu dan bantu apa patut bila perlu..

    ReplyDelete
  10. Entah lah susah nak cakap.
    But so far, everyone is nice to me.

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion