Monday, March 09, 2015

KENAPA HATI BERDEBAR-DEBAR ?


Assalamualaikum .

Apa khabar semuanya?.. Moga semuanya berada dalam keadaan kesihatan yang baik. Alhamdulillah, hari ni kembali bekerja. Semalam?.Tak masik kerja.  Dapat cuti sakit.

Pagi tadi, memulakan perjalanan dari Batu Pahat ke Johor Bahru untuk ke tempat kerja. Suami yang hantarkan. Entah kenapa, dalam perjalanan tu hati ni berdebar-debar je rasa. Tapi, berdebar-debar tu datang sepintas lalu dan berulang-ulang. Mulalah fikir macam-macam.. Emm saya ni kalau berdebar macam tu, macam ada sesuatu je nak berlaku. Ya Allah, minta dijauhkan dengan perkara yang tidak baik.  

Bila sampai je office, terus hilang rasa berdebar-debar tu. Dan suami pun dah selamat tiba di Batu Pahat. Dia hantar saya, dan terus patah balik ke sana. Kesian jugak kat dia, kena drive tanpa henti selama 4 jam(pergi, 2jam dan balik 2 jam). Takpe, moga dipermudahkan untuk saya bertukar ke Batu Pahat dalam masa terdekat. 

Bila dah petang barulah dapat tahu kenapa rasa berdebar tu datang. Apakah?.. Biarlah rahsia. hihi. Bajet retiss pulak kan. Kalau tak nak cerita, baik tak payah tulis entry ni kan. hihi. Tak ape lah, cukup hanya saya je tahu. Malas nak fikir sebenarnya. Kalau fikir, rasa pedih hati ni, pastu mulalah air mata ni nak mengalir je. Emm..

Sebenarnya tujuan tulis entry ni cuma nak tanya je. Korang pernah tak rasa berdebar-debar. Lepas tu ada sesuatu yang berlaku? Cuba share dengan saya .. 



23 comments:

  1. hahaha biarlah rahsia..selalu gitu..dan selalunya yg baik2 jer..

    ReplyDelete
  2. kekadang penah juga rasa macam tu..tapi, malas nak layan sangat..pikir yang positif dan doa ja semuanya baik2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye kak Wana, Ros pun cuba berfikiran positif..

      Delete
  3. Tajuk entri ni soalan atau penerangan? Ha Ha Ha...

    ReplyDelete
  4. pernah..rupa-rupanya nenek kat kampung sakit tenat.time tu tak tau kenapa tetiba rasa nak amik cuti balik kampung padahal tengah ada event besar.kalau dengan orang kita rapat selalu ada naluri tu

    ReplyDelete
  5. saya pernah rasa banyak kali berdebar debar.. selalunya bila mak ayah hantar saya balik uniten... agaknya sebab terlampau risau dengan diorang... lagi2 bila kita pernah rasa kehilangan someone kan... takut sangat kalau kehilangan banyak kali. sellaunya saya sebab tu la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye bila berjauhan ni, tak dapat nak kawal perasaan tu. Samalah kita Amy..

      Delete
  6. pnh rasa berdebar-debar tnpa arah tujuan..
    kdg2 tu xde apa pon berlaku..maybe sblm tu kt tlebih fikir ttg sesuatu..

    tp ada jugak debaran y dtg.. rupanya petanda sesuatu..

    apapun debaran y terjadi kat ros, hrp semuanya OK & baik2 aje ye

    ReplyDelete
  7. harap2 xde apa2 berlaku ye ros..doa yg baik2 je

    ReplyDelete
  8. Saya pernah juga berdebar tp disebabkan dulu ada asthma so selalu berdebar mcm nak terkeluar jantung kalau lepas lari ke apa haha

    Anyway, harap semua baik and okay :)

    ReplyDelete
  9. Kadang-kadang ada jugak rasa berdebar-debar tu..tapi cepat buang jauh and fikir yang baik2 jer..:)

    ReplyDelete
  10. berdebar debar apakah

    semoga dipermudahkan selama berjauhan dgn suami ni..jgn risau k
    kami sniasa mendoakan utk kalian
    aamiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Ciksu! Memang rasa risau tu selalu je ada

      Delete
  11. sis JM akan rasa berdebar2 bila ada org cakap I Love U tapi nan hado hahahah

    ohhh...kiranya debaran tu sekejap je lah ye..in sha Allah jgn putus asa.rajin2 lah solat sunat dhuna ye Ros..in sha Allah permohonan tukar cepat dan permudahkan aminnn

    ReplyDelete
  12. Akak pun kadang2 alami dup dap dup dap ni. Selalu kalau nak travel, akak akan buat solat hajat tolak bala. Mohon ditenangkan hati.

    ReplyDelete
  13. biasa tu Kak Ros.. kalau berdebar2 usually memang CT akan call mak ayah siap2.. tanya semua okay ke then cakap le hati debar2.. mmg rasa ada benda nak jadi kan.. doa banyak2 le minta dijauhkan benda2 yang tak diingini..

    moga akak dapat pindah secepat mungkin..

    ReplyDelete