MAKANAN SAHUR YANG PALING TAHAN LAMA!

June 20, 2015

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, hari ni 3 Ramadhan. Korang bangun sahur tak? Jangan malas bangun sahur. Mesti ada yang lebih sayang waktu tidur tu.. Jangan macam tu yer.. 

Apa piliham korang untuk bersahur? Kat bawah ni saya kongsikan makanan yang paling tahan lama jika diambil sewaktu sahur. Perkongsian dari fb. 


Yang paling tahan lama ialah oat. Tapi, tentu ramai yang kurang menggemari oat kan. Korang boleh cuba resepi 'overnight oat' tu.. Sedap jika dibandingkan oat biasa. 
Yang kedua ialah biskut. Ha yang ni mudah dan simple.. Buat air panas, cicah biskut. Siap! Seterusnya ialah pasta. Mat salleh  la sangat. Eh bukan.. Pasta ni kita boleh olah ikut citarasa kita. Boleh je nak goreng macam mee tu. Hikhik.. Kemudian diikuti dengan nasi putih dan mee.. Tentu ramai yang pilih nasi untuk bersahur kan? Cer mengaku cepat. 

Tak kisahlah apa pun yang korang pilih. Asalkan kena dengan perut korang. Lain orang, lain citarasanya kan? Terserahlah, jangan ikut orang. 



You Might Also Like

6 comments

  1. selalu makan nasi je.. oat memang tak lalu.. nestum ok.. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba ke : oatnano.blogspot.com - atau fb : bijirin campuran nano
      oat tu sedap senang makan...semug tiga ke 4 sudu je + air panas lagi sedap dr nestum

      Delete
  2. sis JM sahur dengan kurma dan susu je alhamdulillah tahan lama gak

    ReplyDelete
  3. Paling suka makan Oat. Tapi baru je tau yang Oat boleh tahan lama.

    ReplyDelete
  4. selalu makan nasi..oat xpernah try lagi..leh tak nak yg oat 3 in 1 tu..hehe

    ReplyDelete
  5. aida = nasi aje.
    maybe pasni nak test biskut cicah milo la :)

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion