MAKANAN SAHUR YANG PALING TAHAN LAMA!

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, hari ni 3 Ramadhan. Korang bangun sahur tak? Jangan malas bangun sahur. Mesti ada yang lebih sayang waktu tidur tu.. Jangan macam tu yer.. 

Apa piliham korang untuk bersahur? Kat bawah ni saya kongsikan makanan yang paling tahan lama jika diambil sewaktu sahur. Perkongsian dari fb. 


Yang paling tahan lama ialah oat. Tapi, tentu ramai yang kurang menggemari oat kan. Korang boleh cuba resepi 'overnight oat' tu.. Sedap jika dibandingkan oat biasa. 
Yang kedua ialah biskut. Ha yang ni mudah dan simple.. Buat air panas, cicah biskut. Siap! Seterusnya ialah pasta. Mat salleh  la sangat. Eh bukan.. Pasta ni kita boleh olah ikut citarasa kita. Boleh je nak goreng macam mee tu. Hikhik.. Kemudian diikuti dengan nasi putih dan mee.. Tentu ramai yang pilih nasi untuk bersahur kan? Cer mengaku cepat. 

Tak kisahlah apa pun yang korang pilih. Asalkan kena dengan perut korang. Lain orang, lain citarasanya kan? Terserahlah, jangan ikut orang. 



Previous
Next Post »

6 comments

Click here for comments
20 June 2015 at 07:00 ×

selalu makan nasi je.. oat memang tak lalu.. nestum ok.. huhu..

Balas
avatar
admin
20 June 2015 at 10:52 ×

sis JM sahur dengan kurma dan susu je alhamdulillah tahan lama gak

Balas
avatar
admin
20 June 2015 at 14:08 ×

Paling suka makan Oat. Tapi baru je tau yang Oat boleh tahan lama.

Balas
avatar
admin
21 June 2015 at 12:45 ×

selalu makan nasi..oat xpernah try lagi..leh tak nak yg oat 3 in 1 tu..hehe

Balas
avatar
admin
21 June 2015 at 16:43 ×

aida = nasi aje.
maybe pasni nak test biskut cicah milo la :)

Balas
avatar
admin
23 June 2015 at 10:39 ×

cuba ke : oatnano.blogspot.com - atau fb : bijirin campuran nano
oat tu sedap senang makan...semug tiga ke 4 sudu je + air panas lagi sedap dr nestum

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment