DENGAN SIAPA KITA BOLEH SALAM? - INILAH REALITI

Friday, 10 July 2015

DENGAN SIAPA KITA BOLEH SALAM?

Assalamualaikum. 

Jumpa kat fb. Perkongsian yang baik. Sebab tu nak kongsi pula di blog. Moga jadi panduan kita. Biasalah bila tiba hari raya, kita berkumpul ramai-ramai. Saudara dekat dan jauh. Bersalam-salaman. Dengan siapa kita boleh salam sebenarnya?  Dalam menjaga hati manusia, lihat dulu hukumnya. Boleh atau tidak.. 


Moga perkongsian ni bermanfaat.





11 comments:

  1. yg plg selamba adalah sepupu sepapat pun salam tp tu dululah..skrng masing2 alhamdulillah dh faham yg mana haram dan halal..

    Amin..utk doa murah rezeki dan zuriat :)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..semoga ianya menjadi panduan pada kita

    ReplyDelete
  3. betoi2.. wajib amek taukan... rayaniasyik bersalam tak hengat pulakkkan..

    ReplyDelete
  4. Bagus ni.. Ramai yang masih terlupa.. terasa mcm boleh! tp x boleh sebenarnya! Mekasih ya ros!

    ReplyDelete
  5. Good info. Kadang-kadang kita terlepas pandang perkara ni kan. Main salam je dengan semua. hehe
    salam ziarah dan salam lebaran

    ReplyDelete
  6. a great sharing ni ros.
    but tu la, adat org melayu...
    x salam karang, kecik ati la plak, kan?

    ReplyDelete
  7. ok CT share.. moga jadi panduan buat mereka yg mencari2 kepastian tentang isu ni..

    ReplyDelete