DENGAN SIAPA KITA BOLEH SALAM?

Assalamualaikum. 

Jumpa kat fb. Perkongsian yang baik. Sebab tu nak kongsi pula di blog. Moga jadi panduan kita. Biasalah bila tiba hari raya, kita berkumpul ramai-ramai. Saudara dekat dan jauh. Bersalam-salaman. Dengan siapa kita boleh salam sebenarnya?  Dalam menjaga hati manusia, lihat dulu hukumnya. Boleh atau tidak.. 


Moga perkongsian ni bermanfaat.





Previous
Next Post »

11 comments

Click here for comments
10 July 2015 at 09:10 ×

yg plg selamba adalah sepupu sepapat pun salam tp tu dululah..skrng masing2 alhamdulillah dh faham yg mana haram dan halal..

Amin..utk doa murah rezeki dan zuriat :)

Balas
avatar
admin
10 July 2015 at 09:45 ×

alhamdulillah..semoga ianya menjadi panduan pada kita

Balas
avatar
admin
10 July 2015 at 12:46 ×

betoi2.. wajib amek taukan... rayaniasyik bersalam tak hengat pulakkkan..

Balas
avatar
admin
YUS
10 July 2015 at 13:11 ×

Bagus ni.. Ramai yang masih terlupa.. terasa mcm boleh! tp x boleh sebenarnya! Mekasih ya ros!

Balas
avatar
admin
Mia
10 July 2015 at 16:29 ×

Good info. Kadang-kadang kita terlepas pandang perkara ni kan. Main salam je dengan semua. hehe
salam ziarah dan salam lebaran

Balas
avatar
admin
14 July 2015 at 12:15 ×

a great sharing ni ros.
but tu la, adat org melayu...
x salam karang, kecik ati la plak, kan?

Balas
avatar
admin
15 July 2015 at 19:17 ×

ok CT share.. moga jadi panduan buat mereka yg mencari2 kepastian tentang isu ni..

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment