BERHENTI BERHARAP

September 22, 2015


Assalamualaikum.

Terkadang ku terfikir...



Tapi, cepat-cepat sedar diri. Ishhh mana boleh macam tu! 
 Usaha sedaya habis. Selagi tak cuba, mana kita tahu yang kita boleh atau tidak lakukannya.

Minda kena positif!

Go away.... Aura negatif!

Bercerita tentang harapan, putus harapan ni. Saya teringat pulak lagu Sheila On 7, Berhenti Berharap.. 

Lirik Berhenti Berharap - Sheila On 7

Aku tak percaya lagi
Dengan apa yang kau beri
Aku terdampar disini
Tersudut menunggu mati
Aku tak percaya lagi
Akan guna matahari
Yang dulu mampu terangi
Sudut gelap hati ini

Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta kudapat
Kenapa ada derita
Bila bahagia tercipta
Kenapa ada sang hitam
Bila putih menyenangkan
Haa...

Aku pulang...
Tanpa dendam
Ku terima kekalahanku
Aku pulang...
Tanpa dendam
Ku salutkan kemenanganmu
Woo...

Kau ajarkan aku bahagia
Kau ajarkan aku derita
Kau tunjukan aku bahagia
Kau tunjukan aku derita
Kau berikan aku bahagia
Kau berikan aku derita

Haa...
Haa...

Aku pulang...
Tanpa dendam
Ku terima kekalahanku
Rebahkan tangguhmu
Lepaskan perlahan
Kau akan mengerti
Semua...

Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta kudapat

*****




You Might Also Like

8 comments

  1. eh.pagi ni mcm bnyk yg down..kita pn sama :( doa moga ada hikmah d sebaliknya.. aamin..

    ReplyDelete
  2. kenape cik rose pepagi sesedih ni... be strong nah ^_^

    ReplyDelete
  3. Kak Ros...xmo sedih2 tau :) suka lagu sheila on 7 tu :)

    ReplyDelete
  4. Terkesan di hati..
    Adakala patut dilepaskan pergi.. buat apa mengharap lagi..

    ReplyDelete
  5. kadang-kadang malas nak berharap..tak berharap, so takdelah kecewa kan...

    ReplyDelete
  6. rose mengharapkan apa tu...jgn cepat putus asa ye..Allah kan ada

    ReplyDelete
  7. jgn putus harapan..teruskan mengharap..in shaa Allah pasti ada jalan nya aminnn

    ReplyDelete
  8. mana boleh kak.. kita takleh berhenti berharap.. setiap sesuatu ada sinar harapan =)

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion APDM SAPS