IKAN HARUAN REZEKI IBU BERPANTANG


Assalamualaikum.

Selamat pagi. Apa khabar? Moga semuanya berada dalam keadaan kesihatan yang baik.

Pagi ni nak kongsikan hasil suami saya dan kawannya memancing Khamis minggu lepas. Tujuan memancing, memang nk carik ikan haruan buat isteri kawan suami saya tu. Dah sebulan dia melahirkan anak. Alhamdulillah. Anak sulung. 

Suami saya gi berdua je dengan kawan dia. Saya kerja masa tu. Sekali dapat wassap dari suami gambar ni :


Alhamdulillah, dapat 2 ekor. Seronok dorang!

Bukan senang nak dapat ikan ni kat situ. Dah rezeki ibu berpantang :)

Saya tak pernah makan ikan ni. Suami pulak selalu makan ikan ni kalau balik kampung, Jitra. 

Sempat suami bergurau. Kalau ada rezeki saya mengandung nanti, dia nak carikan ikan ni sendiri jugak untuk saya. Aminn.



Previous
Next Post »

21 comments

Click here for comments
12 November 2015 at 08:03 ×

ikan haruan tak pernah makan gak.. keli adalah makan hehe..
beli pati haruan pernah untuk tok dulu ehehe.. amin ya rabb kak.. ada rezeki insyallah..

Allah tahu yang terbaik =D

Balas
avatar
admin
12 November 2015 at 08:43 ×

bsr nampaknya ikan haruan tuh... mmg rezeki ibu berpantang... masa akak pantang dulu pun dpt mkn ikan haruan nih... mil ngn edy cari kt psr tani... tp kecik2 tak sebesar nih

Balas
avatar
admin
12 November 2015 at 09:17 ×

ikan ni mmg elok utk luka dalamn n luaran.. pnh makan dlu sbb operation..huhuhu

Balas
avatar
admin
12 November 2015 at 10:27 ×

Alhamdulillah.. Dapat rezeki yg dicari tu..
Elok segar ikan tu Rezz..

Balas
avatar
admin
12 November 2015 at 15:58 ×

inshaaAllah semoga dipermudahkan .....dan murah rezeki

Balas
avatar
admin
12 November 2015 at 23:52 ×

rezeki sungguh....saya masa bersalin dulu pun dapat ikan haruan, x silap 4 ekor. tapi bukan hubby cari la. atuk sedara & ada yang beli..lagi best, telan anak ikan haruan tu hidup-hidup....erkkk.demi kesihatan, ku telan jua...hahaha

Balas
avatar
admin
13 November 2015 at 19:10 ×

Kak Ros pulak keli ke, haruan ke belum pernah makan setakat ni.. Masa ke depan tak tahulah kan :)
Aminn. terima kasih CT!

Balas
avatar
admin
13 November 2015 at 19:11 ×

ye Alhamdulillah.. ada rezekinya,,

Balas
avatar
admin
13 November 2015 at 19:15 ×

Aminn. terima kasih :)

Balas
avatar
admin
13 November 2015 at 19:16 ×

oh telan hidup hidup yer.. Demi kesihatan kan ... Alhamdulillah.

Balas
avatar
admin
15 November 2015 at 04:18 ×

Rupa macam ikan keli haha saya yang tak kenal ikan. Minta maaf :')

Balas
avatar
admin
24 November 2015 at 09:47 ×

Tak pernah makan lagi ikan haruan.. kalau keli tu memang feberet lagi2 goreng berlada..hehehe..

InsyaAllah, moga ada rezeki buat K. Ros.. :) Jangan pernah berhenti berharap n berdoa tau :)

Balas
avatar
admin
27 November 2015 at 15:21 ×

Asslmkm sis.. Sy hritu msa dlm pntng pun adik llaki yng excited crikn ikan haruan. Sampai pergi umh kawan jauh pula tu. Smata2 nk ambik yng hdup. Skli lrat dpn umh dok dgr dia lompat2 je, xlalu nk mkn. Hdap juga la sekor. Tu pun nk teruwek2.. Haha.. Lg 3 ekor x mkn pn. 2ekor bg orng kut. Sorang lompat kuar trus hilang. Haha

Balas
avatar
admin
2 December 2015 at 06:51 ×

Akak pun tak pernah makan rasanya ikan haruan ni.

Balas
avatar
admin
7 December 2015 at 16:26 ×

sy memag x makan ikan ni

Balas
avatar
admin
18 December 2015 at 14:11 ×

ciksu x mkn pon ikan darat
hhuhu

ppstt: ros lamanya mennyepi. sibuk d hjng thn ye ?

ros, hri tu, ros ada tnya ciksu kan, ciksu x ingt la dh reply ke blm.
pasai susu badam yg buat malam ni simpan esbok.pg bru mnm, kan !

ciksu dh try, ok je rasanya.still sedap. rania pon suka minum. kemmain laju dihisapnya.

Balas
avatar
admin
19 December 2015 at 00:37 ×

Aamiin..saya masa pantang pun makan ikan nie..
Salam perkenalan..

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment