CUCUR JAGUNG JUADAH SIMPLE DAN SEDAP !

Menu sarapan atau minum petang yang mudah. Cucur. Kita bolehlah pelbagaikan cucur tu kan. Jadikan cucur bawang, cucur bilis, cucur udang, cucur manis, cucur jagung.. Banyak lagilah.

Senang je nak buat kan. Campak-campak, gaul-gaul. Goreng , siap dan boleh terus makan! hahaha.

Ni ha, Cik Rose siap tunjuk gambar dalam kuali lagi.



Resepi cucur jagung yang mudah dan senang!

Tepung gandum
Jagung
Udang
Sedikit garam
Air (campur air panas sikit jer)

Gaul-gaul biar rata dan goreng.

Tepung dan air tu agak-agak  jer. :)

Mesti ada yang kata, tu pun  nak share. Eh biarlah.. hihi.. 

Selamat mencuba!




Previous
Next Post »

3 comments

Click here for comments
1 June 2016 at 08:18 ×

Cucur2 ni mmg feveret untuk minum petang terutamanya .. tapi sejak en somi berdiet ni jarang dah masak yang goreng2 :)

Balas
avatar
admin
1 June 2016 at 09:39 ×

sdp nih.... kalu akak suke tumbuk skit jagung tuh... lg lemak2 manis terasa nnti

Balas
avatar
admin
1 June 2016 at 10:00 ×

sedapnyaaaaaaaaaaaaaa

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment