HENTIKAN BUDAYA MEMBANDINGKAN KAU DAN AKU!

Assalamualaikum.

Aku, kau berbeza.
Setiap dari kita unik.
Ada kelebihan yang tersendiri.

Mengapa perlu ada yang membandingkan kita?

Aku suka purple.
Kau suka biru.
Takkan nak memaksa salah seorang dari kita menyukai warna yang sama.

Hohoho.. Amboi, bermadah pulak yer Cik Rose. Tu sekadar contoh jer. Jujur cakap, Cik Rose tak suka budaya banding membandingkan ni tau. Takkan setiap dari kita ni kena sama jer. Dah tentulah ada perbezaan dari setiap segi. Tu baru contoh warna kesukaan. Belum lagi perbezaan cara berfikir, cara bercakap, cara bekerja. Tolonglah jangan membandingkan pekerja baru dengan pekerja lama. Atau boss baru dengan boss lama. Tempat kerja baru dengan tempat kerja lama. 

Be positive!

Anggap je ianya satu cabran buat kita untuk lebih berjaya :)


Previous
Next Post »

1 comments:

Click here for comments
16 August 2016 at 16:29 ×

Singgah petang...

Selamat Nieyl dapat PERTAMAX...! Silahkan antri di pom terdekat heheheh...
Balas
avatar
admin
Thanks for your comment