SARAPAN NASI LEMAK !

Assalamualaikum.

Kalau tanya menu sarapan pilihan rakyat Malaysia, mesti ramai yang jawab Nasi Lemak. Betul tak? Selain tu, roti canai, roti bakar, sandwich, kuih muih dan lain-lain. Tapi, mesti nasi lemak yang laju meluncur dari mulut kita, kan?

Dulu, masa sekolah, memang suka betul sarapan nasi lemak. 50 sen je sebungkus. Sekarang?. Mana nak dapat dah harga tu. 

Ni cerita beberapa minggu lalu. Cik Rose masak nasi lemak. Dek kerana teringin nak makan. Nak beli, malas. Sebab jauh. Maklumlah kalau time cuti memang rasa malas nak keluar pagi-pagi seorang. Lainlah kalau ada partner. hihihi.

Cik Rose buat sambal ikan bilis, telur rebus dan ikan bilis goreng jer. Tu je yang ada dalam petia ais. Timun tak ada. 


Alhamdulillah, kenyang. Sudahnya makan tu je sampai satu hari. Hahaha. Tak boleh amal selalu :)

 
Previous
Next Post »

5 comments

Click here for comments
14 August 2016 at 18:39 ×

Tetiba mengidam nasi lemak haha

Balas
avatar
admin
15 August 2016 at 08:07 ×

akak kalu bt ns lemak time ujung minggu mmg kadang bwk sampai ke mlm dik oi...
cuma time mls tukar lah lauk nya tp kadang nasi lemaknya ada lg syg plk nk di buang

Balas
avatar
admin
15 August 2016 at 08:17 ×

Sb ni jugak peminat nasik lemak. rasa lapar bila tengok..automatik..hhahaaa

Balas
avatar
admin
15 August 2016 at 10:40 ×

sarapan nestum je pahi ni hehe

Balas
avatar
admin
30 August 2016 at 06:28 ×

baru semalam mkn nasi leak.
ayah rania beli depan pintu masuk kuarters ni haaa
sebungkus singgit setengah. telur sehiris, ikan bilis sebelah..
sabaq je lah

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment