SAYA NAK KURUS - Program Mudah Kurus Bersama Dr Malinda



Program Mudah Kurus Bersama Dr Malinda| Assalamualaikum.

Siapa yang tak nak kurus kan? Memiliki bentuk badan yang ideal adalah idaman semua. Namun, mestilah seiring. Kurus dan sihat. Taknaklah kurus berpenyakit. Nak kurus, kena usaha.Banyak usaha yang perlu dilakukan. Tak boleh duduk saja je. Tapi, sesetengah individu dah cuba macam-macam. Senaman, ambil makan yang berkhasiat. Tapi, masih tak kurus-kurus. Jangan risau. Cik Rose akan kongsikan sesuatu yang akan buat korang tersenyum lebar :)
  

OBESITI adalah sejenis ‘penyakit’.Obesiti adalah masalah dunia moden. Ia hampir tidak wujud 50 tahun dahulu. Antara penyebab yang menyebabkan fenomena ‘Obesogenic’ adalah – Pemakanan yang tinggi karbohidrat terproses, makanan tinggi gula, nutrisi yang rendah dan kurang aktiviti fizikal.

ANDA BERISIKO TINGGI JIKA :

BMI > 23
Ukuran Lilitan Pinggang Melebihi
> 102 cm (40 inch) – Lelaki
>  80 cm (35 inch) - Wanita

Anda dikatakan obese apabila :
Wanita : Peratusan lemak badan >32%
Lelaki : Peratusan lemak badan >25%

BAHAYA OBESITI

Obesiti berkait rapat dengan pelbagai jenis penyakit :


Diabetes (Kencing manis), Hipertensi (Darah Tinggi),
Penyakit jantung koronari, Stroke (Angin Ahmar), Kanser Payudara,  Masalah pernafasan (respiratori) dan lain-lain.



Pernah tak korang cuba berdiet beberapa minggu tapi nak turun 1-2 kg pun susah? Selepas 2-3 bulan, korang give up dan kata ~ Jaga makan pun tak turun, anda give up dan kembali kepada cara hidup yang lama.Kenapa jadi macam tu?

Sebenarnya, Tak semua jenis lemak itu sama ~ Ada 3 Jenis Lemak dalam badan kita :

1) Lemak Untuk Struktur  ( Structural Fat )

'Lemak baik' ini penting untuk protect organ-organ dalaman, sendi dan membentuk rupa bentuk muka. Lemak ini biasanya tidak digunakan sebagai sumber tenaga.

2) Lemak Normal (Normal Fat Reserve)

'Lemak baik' ini ada di sekitar tubuh kita dan akan digunakan dan dibakar sebagai sumber tenaga bila diperlukan. Fungsi spt 'Tangki Tenaga'

3) Lemak Abnormal ( Abnormal Stored Fat )



'Lemak tak berapa nak baik' ni di kenali sebagai 'tisu adipose'. Ia adalah lemak yang tidak diperlukan oleh tubuh dan akan disimpan di bawah kulit, sekitar organ dalaman yang berfungsi sebagai 'Tangki Spare'. Lemak ini akan kelihatan 'membuncit' dan 'berlipat-lipat' di tubuh anda !






APA ITU hCG?

hCG adalah Human Chorionic Gonadothrophin, sejenis hormon yang dihasilkan di dalam badan manusia (lelaki dan wanita) dan ia dihasilkan dalam kadar yang tinggi ketika wanita hamil, ia memastikan perkembangan bayi yang sihat dimana ia membantu hypothalamus memberi ransangan untuk mengeluarkan lemak-lemak tersimpan digunakan sebagai sumber tenaga.

hCG juga akan berfungsi sekiranya tubuh berada di dalam keadaan ‘kebuluran’ dimana hCG akan menggunakan lemak tersimpan dalam badan sebagai sumber pembakaran tenaga dan ia memberikan 1,500 – 4,000 kalori sehari sebagai tenaga.
Ia bukanlah ‘sex hormon’. Ia mempunyai tindakan yang sama pada lelaki dan wanita.Ia bertindak sebagai ‘Kunci’ untuk menggerakkan lemak yang  tersimpan dalam badan.


BAGAIMANA hCG BERFUNGSI UNTUK RAWATAN OBESITI?

Rawatan hCG untuk Obesiti ini telah dimulakan oleh Dr. Simeons, seorang doktor perubatan British. HCG memainkan peranan penting  dalam mengurangkan lemak badan melalui tindakannya kepada satu bahagian otak yang dipanggil Hipothalamus.

Hipothalamus berfungsi untuk keseimbangan badan (homeostasis). Ia bolah mengawal semua kelenjar endokrin dalam badan dan ia juga akan membantu untuk mengawal tekanan darah, suhu badan, keseimbangan cecair badan, selera makan dan berat badan.

Obesiti berlaku apabila berlaku hypothalamus gagal berfungsi dengan baik dan menyebabkan gangguan metabolism, ketidakseimbangan hormon, nafsu makan yang tidak terkawal, pembakaran lemak yang tidak effektif dan pengumpulan lemak yang berlebihan di bahagian perut, peha, punggung dan lengan.

Kerosakan hypothalamus biasanya berlaku disebabkan oleh stress, trauma, toksin, electromagnetic field dan tabiat buruk pemakanan yg mengandungi banyak lemak trans, gula dan bahan pengawet.
hCG akan memberi signal kepada hypothalamus untuk mengerakkan lemak-lemak degil yang tersimpan lama di dalam badan – lemak yang berkumpul di perut, punggung, peha dan lengan. Lemak jenis ini sangat susah untuk dibuang kerana badan akan menyimpannya sebagai ‘survival stratergy’.

Apabila kita berdiet biasa, apa yang pertama akan hilang dari badan adalah air, otot dan ‘subcutanoeus fats’ iaitu lemak yg memberi bentuk muka dan payudara. Kerana itu kebanyakkan diet boleh menyebabkan kulit menjadi kendur.


APAKAH PRINSIP YANG DIGUNAKAN DALAM RAWATAN INI?

hCG akan kombinasikan bersama-sama dengan diet rendah kalori dan prinsip pemakanan diet sihat. Ini akan memberikan ‘trick’ kepada hypothalamus dan membantu ‘membuka kunci’ lemak di mana seolah-olah ia berada dalam situasi kecemasan yang memerlukan ‘lemak jenis 3’ atau lemak abnormal  digerakkan. Pergerakan lemak ini akan membekalkan 1,500 – 4,000 kcal sebagai tenaga melalui pembakaran lemak abnormal.


APAKAH KEBAIKAN PROGRAM INI BERBANDING PROGRAM DIET YANG LAIN?

Perbezaan rawatan hCG adalah ia bukan sahaja membantu membuang lemak-lemak lama tetapi ia akan membantu untuk badan menjadi lebih pejal dan padat (tidak menggeleber setelah kurus). Ia hanya akan menggerakkan lemak abnormal tanpa menggangu tulang dan otot.Selain penurunan berat badan,  kesan yang lebih ketara adalah ‘Inch Loss’. Saiz baju biasanya akan berkurangan antara satu atau dua saiz yang lebih kecil.

Sebenarnya bukan mudah nak turunkan berat badan ni. Banyak usaha perlu dilakukan. Dan tujuan utama seseorang nak kurus pun ada macam-macam. Antaranya macam PUAN FARAH. 
Jemput baca yer kisah Puan Farah ni. 
  
Untuk TESTIMONI lagi yang telah berjaya, boleh lihat di link :











Jika korang berminat boleh hubungi melalui 

WhatApps: 017 508 4430  
Email  :  drmalinda@gmail.com
Facebook : DR MALINDA

Semoga berjaya!


 #DrMalinda #MudahKurus20 #JomKurusCepat
Previous
Next Post »

4 comments

Click here for comments
10 November 2016 at 12:24 ×

nak kurus jugakkk laaa

Balas
avatar
admin
10 November 2016 at 13:08 ×

hehe..orang lain sibuk nak kurus tapi sy nak tambahkan berat badan sikit je boleh x heheh

Balas
avatar
admin
10 November 2016 at 13:55 ×

BMI 20.2 tak jauh dari 23..huhu..

Balas
avatar
admin
13 November 2016 at 10:30 ×

Program kurus yang bagus..
Kurus secara sihat..

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment