Kat Mana Nak Beli Kuih Tepung Pelita Yang Sedap

Assalamualaikum.

Kuih Tepung Pelita. Susah nak cari yang betul-betul sedap. Kadang-kadang bila beli, bahagian atas tu tak berlemak sangat. Cik Rose suka yang putih tu rasa lemak. Nyum nyum. 

Kalau bulan Ramadhan, senang nak cari kuih ni. Di bazar Ramadhan ramai yang jual. Tapi kena tengok juga. Takut yang jual sama ada lembik, keras atau tak berlemak. Hikhik. 

Nak cerita 2 minggu lepas, Cik Rose keluar ke bandar dengan suami. Masa keluar dari Maybank, nampak adik ni jual kuih-kuih. Yang Cik Rose perasan, ada kuih tepung pelita dan karipap. Suami Cik Rose beli kuih tepung pelita. Satu bekas ni RM5. Ada 12 biji.


Bagi Cik Rose, rasanya sedap. Berbaloi! Lokasinya : Depan Maybank Jalan Rahmat, Batu Pahat.

Yang berdekatan bolehlah beli. Cik Rose tak pasti waktu perniagaannya. Sebab yang ni Cik Rose beli waktu malam dalam pukul 8 lebih gitu. Waktu siang pun ada yang berniaga kat situ dan Cik Rose tak pasti orang yang sama atau orang yag berlainan. 

Moga terus maju jaya buat adik tu!

Previous
Next Post »

7 comments

Click here for comments
14 January 2017 at 20:11 ×

Betul tu.. susah nak cari kuih yang sedap sekarang nie..
Kebanyakkan nya mahal tapi kurang kesedapannya..

Balas
avatar
admin
14 January 2017 at 20:11 ×

Betul tu.. susah nak cari kuih yang sedap sekarang nie..
Kebanyakkan nya mahal tapi kurang kesedapannya..

Balas
avatar
admin
14 January 2017 at 20:15 ×

Best..PC suka kuih ni...kiranya juadah kerap ada atas meja untuk berbuka puasa..

Balas
avatar
admin
15 January 2017 at 00:22 ×

aduhaiii..terliurnya tgk tepung pelita tu cik Rose...

Balas
avatar
admin
15 January 2017 at 09:49 ×

betul2 tu kadang nk jumpa yang betol sedap susahnya hehe..

Balas
avatar
admin
16 January 2017 at 11:38 ×

susah dah skrg nk dpt kueh yg betul2 sedapkan..

Balas
avatar
admin
21 January 2017 at 03:00 ×

ya Allah, tergugat iman Neeza mcm ni, bertambah ler craving wish list, hehe

www.neezalife.com

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment