Kat Mana Nak Beli Kuih Tepung Pelita Yang Sedap

January 14, 2017

Assalamualaikum.

Kuih Tepung Pelita. Susah nak cari yang betul-betul sedap. Kadang-kadang bila beli, bahagian atas tu tak berlemak sangat. Cik Rose suka yang putih tu rasa lemak. Nyum nyum. 

Kalau bulan Ramadhan, senang nak cari kuih ni. Di bazar Ramadhan ramai yang jual. Tapi kena tengok juga. Takut yang jual sama ada lembik, keras atau tak berlemak. Hikhik. 

Nak cerita 2 minggu lepas, Cik Rose keluar ke bandar dengan suami. Masa keluar dari Maybank, nampak adik ni jual kuih-kuih. Yang Cik Rose perasan, ada kuih tepung pelita dan karipap. Suami Cik Rose beli kuih tepung pelita. Satu bekas ni RM5. Ada 12 biji.


Bagi Cik Rose, rasanya sedap. Berbaloi! Lokasinya : Depan Maybank Jalan Rahmat, Batu Pahat.

Yang berdekatan bolehlah beli. Cik Rose tak pasti waktu perniagaannya. Sebab yang ni Cik Rose beli waktu malam dalam pukul 8 lebih gitu. Waktu siang pun ada yang berniaga kat situ dan Cik Rose tak pasti orang yang sama atau orang yag berlainan. 

Moga terus maju jaya buat adik tu!

You Might Also Like

7 comments

  1. Betul tu.. susah nak cari kuih yang sedap sekarang nie..
    Kebanyakkan nya mahal tapi kurang kesedapannya..

    ReplyDelete
  2. Betul tu.. susah nak cari kuih yang sedap sekarang nie..
    Kebanyakkan nya mahal tapi kurang kesedapannya..

    ReplyDelete
  3. Best..PC suka kuih ni...kiranya juadah kerap ada atas meja untuk berbuka puasa..

    ReplyDelete
  4. aduhaiii..terliurnya tgk tepung pelita tu cik Rose...

    ReplyDelete
  5. betul2 tu kadang nk jumpa yang betol sedap susahnya hehe..

    ReplyDelete
  6. susah dah skrg nk dpt kueh yg betul2 sedapkan..

    ReplyDelete
  7. ya Allah, tergugat iman Neeza mcm ni, bertambah ler craving wish list, hehe

    www.neezalife.com

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion