Tuesday, September 05, 2017

SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA

Assalamualaikum. Masih belum terlambat untuk Cik Rose mengucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha buat semua pengunjung blog Cik Rose. Hari ni, 14 Zulhijjah 1438H, iaitu hari Selasa. Permulaan hari bekerja pada minggu ini setelah bercuti panjang sempena Hari Kemerdekaan Negara, Hari Raya AidilAdha, Cuti hujung minggu dan cuti sempena Sukan SEA. Alhamdulillah. Ramai yang ambil kesempatan pulang ke kampung. Baguslahkan, dapat mengeratkan tali silaturahim. 


Bagaimana dengan Cik Rose?. Cik Rose tak pulang ke kampung pun. Duduk di sini sahaja. Dapat meluangkan bersama Mr Army sebelum beliau terlibat dengan latihan lagi pagi tadi. Kali ini perginya mungkin dalam lingkungan sebulan ke dua bulan. Moga baik-baik sahaja di sana. 

RAYA HAJI 2017
Tahun ini, Cik Rose ikut Mr Army ke jamuan raya dalam kem ni. Dapatlah bertemu dengan rakan-rakan yang lain dan dapat jugak agihan daging korban. 



Menu raya? 
Rendang ayam dan ketupat palas. Ketupat palas tu special, import dari Jitra. hihi. Kiriman mak mertua. Mr Army masak rendang ayam dan kek coklat. Kemudian, esoknya ada masak laksa penang dan sup daging. Nyum nyum. Alhamdulillah. Terima kasih abang! Jom tengok sikit menu-menunya :

KETUPAT PALAS DAN RENDANG AYAM



KEK COKLAT MILO


LAKSA PENANG


JOM MAKAN LAKSA !


SUP DAGING SPECIAL


MENONTON WAYANG
Kemudian, hari Sabtu lepas, sempat lagi Cik Rose pergi menonton wayang! Cerita Abang Long Fadil 2. Bestlah jugak cerita tu. Lakonan Zizan, Dato AC Mizal, Shamsul Yusof, Achey dan ramai lagi. Menonton wayang dengan Mr Army, sambil makan popcorn, syok aih. hahaha. Maklumlah kami jarang sangat keluar tengk wayang tau. Cik Rose ni boleh sebut cerita apa kami pergi tengok dulu. Ada dalam dua kali ja. Bayangkan. hihi. 

Beli donut Big Apple sebagai bekalan. hikhik. Lepastu bising, berat badan makin naik! 



Rengit Coffee.
Tak tahu kenapa, dalam masa beberapa hari je, dah 3 kali makan di Rengit Coffee. Ketagihan apakah ini? hi hi hi. Hari pertama, order Hot Cappucino dan Mocha Frap. Makan pula order nasi lemak ayam dan roti. Roti tu, roti burger letak butter dan susu. Eh makan panas-panas sedaplah pulak. Padahal boleh je makan kat rumah kan. he he he. Kali kedua pula, order hot Mocha dan Ice Mocha. Makan pulak order nasi + ayam thai dan garlic bread. Sedap! Kali ketiga pulak, order Hot Mocha dan Mocha Frap. Makan chicken chop dan mushroom soup. Chicken chop dia sedap sangat! 

Coffeenya sedap, dan Cik Rose puas hati!



Korang... Cik Rose nak minta tolong ni. Cik Rose dah terperangkap dengan lagu Baby Shark! ha ha ha..



Macam mana nak lupakan ni? 
Baby Shark... doo do doo doo baby shark.. adoiii.. help me!



5 comments:

  1. selamat hari raya qurban cik rose..:)

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya aidiladha.

    sedapnya kopi tu...

    ReplyDelete
  3. Salam Aidiladha, amboii.misi nak gemukkan badan ke apa....
    Nampak sedap semuaaaa aihhhhh~

    Hi cik rose, jom join GA Nona
    http://nonasani.blogspot.my/2017/08/giveaway-saya-nak-prime-buster-cream.html

    ReplyDelete
  4. sedap nya dpt layan kopi pekat likat gitu ngn ais, perkkkkh mau segelas tak ckp

    ReplyDelete