Selamat Hari Pekerja atau Hari Buruh

Tuesday, May 01, 2018


Assalamualaikum. Selasa, 1Mei merupakan cuti am sempena hari pekerja. Eh pekerja atau buruh? Tak kisahlah kan. 

Selamat hari pekerja Cik Rose ucapkan buat semua. 

Yang bercuti tu apa aktiviti korang? Balik kampung, jalan-jalan atau duduk rumah ? 

Tapi, ada juga yang bekerja hari ni kan. Selamat bertugas!

Pahi tadi cuaca baik di tempat Cik Rose. Dalam pukul 10 lebih macam tu, hujan turut lebat sangat. Alhamdulillah. Sejuk. 

Kalau hari lahir ada hadiah. Hari ibu atau bapa pun ada hadiah. Hari guru juga dapat hadiah. Pssssss hari pekerja, ada hadiah tak uolsss. Hihi. Ternanti-nanti cheq tau.


Sejuk-sejuk macam ni terasa macam di Cameron Highands pulak. Hahhaha.. kerabu maggi kat atas ni, Cik Rose beli dari jiran satu blok. Alhamdulillah sedap tau. Sebekas macam ni, RM 5 jer.  Nanti boleh order lagi. Kena dengan tekak kali ni. Nyum nyum.
Ada udang, sotong, dan perencah lain. Aih sedaplah.


2 comments:

Powered by Blogger.