LONTONG KERING SEDAP DI BATU PAHAT, JOHOR

Saturday, March 09, 2019
Assalamualaikum.

Selamat tengahari. Hari ni nak cerita tentang makanan. yeayyy.. 

Korang pernah makan tak lontong kering? Cik Rose duduk Johor, baru belajar makan. Alahai, sedap! Nasi impit tu, ada sayur goreng, serunding kelapa, kuah kacang, ayam atau daging. 

Dah banyak kali makan, dan dah banyak kedai yang Cik Rose cuba . Ada yang sedap sangat. Dan ada yang biasa-biasa.

Minggu lepas, Cik Rose cuba di tempat baru. Orang Batu Pahat mesti tahu tempat ni nak cari. Dekat area pasar. Yang dekat jual aneka jenis bubur  tu.

Cik Rose baru tahu. Ketinggalan sikit. hihi.


Satu bekas ni, hanya RM5. Murahlah. Tengok ayam masak merah dia tu besar. Mengancam sambalnya tu. Sedap meletops!

Beli, bawak makan di office. Kenyang sampai ke petang. Alhamdulillah.

Ada gerai yang jual dengan rendang daging. Sedap jugak. hihi. Semua sedap. 


8 comments:

  1. Lontong kering antara makanan feveret Cik Rose sekarang

    ReplyDelete
  2. Suka sgt lontong Kering..
    Itu Hari makan Di JB ..
    Kedai roti kacang pool Haji..
    Smpi skrg teringat kesedapannya..

    ReplyDelete
  3. eh murahnya RM5..ayamnya besar pulak tu...lontong kering dengan lontong berkuah, dua2 kita suka..hihihi

    ReplyDelete
  4. ish2 geram nengok cik rose tayang lotong kering nih, kt kl ni ssh sikit nk jumpa lontong kering nih, lontong kuah tu ada tp selalu tak lengkap sgt...
    batu pahat mmg tempatnya, klu kt johor mudah nk cari utk sarapan

    ReplyDelete
  5. sedap !! kat Penang memang xkan jumpa la ni. CT pun makan kawan bawak balik uni dulu2.
    nampak dok tingat lagi rasa dia cem mana. sedap..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.