Selera Senibong Seafood, Johor Bahru

January 22, 2013



Selamat pagi. Apa khabar semua. Marilah kita mengucapkan Alhamdulillah kerana masih bernafas di Bumi Allah..

Pagi ni nak kongsikan satu tempat makan di Johor Bahru. Kalau datang Johor Bahru, jangan lupa ke Senibong tau. 






Sebelum kita makan, kita tangkap gambar dulu ye. Tapi, suami saya ni tak minat bergambar. Dapat sipi-sipi je muka beliau. Itupun, gambar blur sebab beliau tolak handphone ni. hihi..




Bersama buah hati ku, Nil dan Nya, anak sedara kesayanganku :)



Mak saya :)




Kami order ikan masak tiga rasa. (eh, dah lupa sama ada siakap atau kerapu?.. hihi)
Masakan ni memang sedap. Kadang-kadang sesetengah kedai, kuah dia macam sos je kan. Yang ni tak, memang sedaplah :)



Yang ni , Lala goreng bercili. Anak sedara saya, Nil yang nak . Suka sangat dia. Saya tak makan lala
.  Yang ni pun sedap, mak saya kata :)


Kailan goreng ikan masin. Yang ni biasa je lah kan :)
Ni yang paling saya suka!


Kat bawah ni pula, sotong goreng tepun dan tom yam. Tak sempat dah nak ambil gambar satu-satu. Sebab nak makan terus ni. Sebab dah lengkap dah lauk-lauk kan. Tadi boleh lah ambil gamba satu-satu sementara tunggu yang lain sampai. hihi..

Saya order tom yam tu untuk sorang makan je. Saya ngan mak saya je yang nak makan. Sotong goreng tepung tu memang sedap, rangup!




Nya bersama air kelapanya :)



Dekat Senibong ni, ada deretan kedai. Saya makan dekat kedai yang pertama tu. 

Kesimpulannya, memang puas hati. Harga memang agak mahal, tapi biasalah kan seafood. Lagipun, berbaloilah dengan rasa masakannya dan layanannya. 


p/s : Bawa mak makan luar masa mak datang JB, dari Kedah.



You Might Also Like

18 comments

  1. ok great, nt dtg jb nk singgah sana..

    ReplyDelete
  2. orang kata johor bahru memang syurga makanan.... kalau akak gi jb nanti lehler tanya tempat makan sedapkan.. hrtu gi tak berapa nak merasa sebab tak tahu...

    ReplyDelete
  3. Oh mak Ros dari Kedah ye. Jauh juga dia nak jumpa anak dia. Oklah juga bawa ke Senibong memang sedap sebab seafood dia fresh...

    ReplyDelete
  4. Sotong goreng tepung senibung... Rindu sgt sbb itu la tmpt lepak masa belajar dulu

    ReplyDelete
  5. wahhh..akk mkn besar nih..air kepala..windu nyeee

    ReplyDelete
  6. sedapnyaaaa makanan tuh semua. nak jugak! huhuhuhu

    ReplyDelete
  7. sedapnya makanan yang ada. nak sikit boleh tak??? huhuhu

    ReplyDelete
  8. sedapnya makanan yang ada. nak sikit boleh tak??? huhuhu

    ReplyDelete
  9. sedapnya...ros dgn anak buah ddah mcm kanak2 ribena dah

    ReplyDelete
  10. lame tak g jb.. tgk mkanan nmpak sedap.. lapa plak rase huhu

    ReplyDelete
  11. ikan tu memang nampak menyelerakan :)

    ReplyDelete
  12. oh senibong.ciksu kalau pergi sellau p mkn nasik lemak je..hihi


    kalau ros masih disini, boleh g shopping sesame kan :D

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion APDM SAPS