Wednesday, October 09, 2013

OUR LOVE



Selamat pagi kawan-kawan :)

Apa khabar hari ni?.. Moga semuanya sihat sahaja ye.. Alhamdulillah kita masih dipanjangkan usia untuk melaui hari ini.. 

Hari ni cuma nak share gambar kesayangan kami, suami isteri.. 

Apa lagi, kalau bukan ikan.. hihi.. Ikan kelisa milik si suami.. dan milik isteri pulak ikan ape ek?..

Alkisahnya, semenjak dah dua bulan suami saya jaga ikan kelisa kat akuarium besar tu, memang tak ada can lah saya nak jaga ikan kecil-kecil.. Nanti jadi santapan ikan kelisa tu pulak kan.. heee.. Jadi, saya saje je cakap kat suami saya, tak best la.. Jaga ikan seekor je.. Kalau banyak kan, best.. Boleh tengok ikan-ikan tu berenang dan berkejaran.. Berebut makanan bila kita bagi makan kan.. wah gitu..

Jadi, dua minggu lepas, suami saya pun belikan satu akuarium kecil.. Siap beli rumput karpet plastik, pokok air yang plastik, batu-batu berwarna yang kristal punya tu.. Bagi saya, cantik.. Sebab saya suka akuarium yang ada hiasan macam tu. Sesetengah orang tak suka, dorang kata serabut.. Tapi, saya suka.. Barulah ikan tu nanti happy kan duduk dalam tu. Tak adalah dia asyik tengok air ngan kaca akuarium tu jer.. hihihi.. Buat permulaan, saya jaga ikan Gapi.. Ada 5 ekor.. Seekor jantan dan 4 lagi tu betina.. Jadi rebutanlah ikan betina tu.. hihihi..

Saya nak kongsikan gambar ikan kesayangan suami saya , ikan kelisa.. Dah besar sikit dari masa mula-mula beli tu..Tengok kat bawah ni yer.. 

Dan juga akuarium comel saya tu.. Siap ada lampu khas tau.. Tapi lampu saya warna kuning.. Yang akuarium lagi satu, yang ikan kelisa duduk tu lampu dia warna purple.. Cantiknya, purple.. Nanti nak request lampu purple pulak untuk ikan-ikan comel saya :)



Ok, sampai sini dulu.. Nanti saya share gambar ikan Gapi saya pulak yer :)



15 comments:

  1. wahhh.. masing2 dah ada cinta hati masing2.. hihii. cantiklah.. deqla pun suka tgk akurium yg ada ada hiasan.. barulah ceria..

    ReplyDelete
  2. saya suka bela kucing.. sebab boleh peluk2.. tapi skrg memang x bela.. kesian kucing tuh nanti.. kekurangan kasih sayang.. hehehe

    ReplyDelete
  3. husband kawan sy pon suka jgk bela ikan..katanya tenang aje tgk ikan2 tu dk berenang..hehe

    ReplyDelete
  4. Rajin bela ikan rupanya.. Mieza plak kalau ikan2 ni kurang gemar sikit.. Sebab takleh nak wat main..Hehe.. Tp kalau kucing sukalah.. Hehehe.
    ZON PERMAISURI CHOMEL

    ReplyDelete
  5. dapat bayangkan..hehehe...mesti comel je kan akuarium tu :D

    ReplyDelete
  6. salam kak..
    oo.suka ikan...
    sue suka kucing pulak

    ReplyDelete
  7. kite bela ikan gak...

    tp dah mati tggl 2 ekor dari 15 ekor...

    malas nak top up balik...

    haha!

    ReplyDelete
  8. alalala. dulu sy bela ikan laga

    lepas tu mati

    sbb lupa bg makan.

    haha

    so tak berani nak membela haiwan takut lupa -_-

    ReplyDelete
  9. mahal ni, ikan kelisa, akak ada ikan sepat je..hihi

    ReplyDelete
  10. wahhh cantiknyerrr ikan uolls hihihi
    masing2 ada ikan masing2 yer

    ReplyDelete
  11. moge makin murah rezeki ros dan suami..

    ReplyDelete
  12. baru ceria kan.. bestnya hangpa ada ikan2:-)

    buat peneman ;)

    ReplyDelete