JANGAN TERLALU MENDONGAK KE LANGIT

Assalamualaikum.

Perkongsian di bawah sebagai ingatan buat diri sendiri dan semua.


Manusia itu asalnya tanah,
Makan hasil tanah,
Berdiri di atas tanah,
Akan kembali ke tanah,

Kenapa masih bersifat langit?

Seharusnya, lihatlah apa yang di bawah,. Jangan terlalu mendongak ke langit.

Singkirkan sifat sombong dan bongkak.. Titipkan sifat rendah diri. 



Previous
Next Post »

10 comments

Click here for comments
26 June 2015 at 14:16 ×

betul kan.... zmn skrg nih manusia semua berpandukan pd darjat dan pangkat... mana yg tinggi pangkat n darjatnya mau di puji di hormati mcm dewa

Balas
avatar
admin
26 June 2015 at 14:18 ×

salam jumaat dan terima kasih di atas peringatan ini ros...

Balas
avatar
admin
26 June 2015 at 18:05 ×

hidup jangan sombong..manusia ni sama je kan..yg membezakannya amalan kita

Balas
avatar
admin
26 June 2015 at 20:22 ×

betul..hidup ni umpama roda..kejap di atas kejap di bawah

Balas
avatar
admin
27 June 2015 at 02:34 ×

Tu la kak.. Sedih bila terlibat dalam situasi macam tu..

Balas
avatar
admin
27 June 2015 at 02:35 ×

Sama-sama kak Farah ;)

Balas
avatar
admin
27 June 2015 at 02:36 ×

Ye betul kak.. Ros pun selalu ingatkan diri supaya jangan sombong.. Tak bawa kita ke mana- mana pun dengam sifat tu..

Balas
avatar
admin
27 June 2015 at 02:37 ×

Yup tepat sekali Jijah...

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment