Breaking

Friday, 26 June 2015

JANGAN TERLALU MENDONGAK KE LANGIT

Assalamualaikum.

Perkongsian di bawah sebagai ingatan buat diri sendiri dan semua.


Manusia itu asalnya tanah,
Makan hasil tanah,
Berdiri di atas tanah,
Akan kembali ke tanah,

Kenapa masih bersifat langit?

Seharusnya, lihatlah apa yang di bawah,. Jangan terlalu mendongak ke langit.

Singkirkan sifat sombong dan bongkak.. Titipkan sifat rendah diri. 



10 comments:

  1. betul kan.... zmn skrg nih manusia semua berpandukan pd darjat dan pangkat... mana yg tinggi pangkat n darjatnya mau di puji di hormati mcm dewa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la kak.. Sedih bila terlibat dalam situasi macam tu..

      Delete
  2. salam jumaat dan terima kasih di atas peringatan ini ros...

    ReplyDelete
  3. hidup jangan sombong..manusia ni sama je kan..yg membezakannya amalan kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye betul kak.. Ros pun selalu ingatkan diri supaya jangan sombong.. Tak bawa kita ke mana- mana pun dengam sifat tu..

      Delete
  4. betul..hidup ni umpama roda..kejap di atas kejap di bawah

    ReplyDelete