Skrin LAPTOP buat hal

July 26, 2012

Selamat petang semua..

Nak ngadu ni..

Laptop saya ni... Dia buat hal...

Tiba-tiba dia jadi macam tv yang tak dapat siaran tu, tapi warna dia campur-campur, bukan hitam putih.. Kenapa dia buat hal? Sekejap-sekejap je dia jadi macam tu. Bila saya usik sikit kat belakang tu, dia ok balik. 

Saya pun tak tahu kenapa. Tapi, bila dah puas fikir semalam, baru saya teringat. Minggu lepas saya ada bawa laptop tu letak dalam beg kain je. Pastu masa nak turun tangga, beg laptop tu terkena tangga tu. saya ingat tak ada apa-apa, sebab  sikit je.. huhuhu.. Rupanya, kesan dari hentakan minggu lepas baru nampak semalam.. Macam nak nangis bila member cakap nak repair, harga dia macam nak beli laptop baru je.. Betul ke?.. aaaaaa, janganlah!

Selalu saya letak dalam beg galas, tapi entah kenapa minggu lepas, letak dalam beg kain je.. Tu la, benda nak jadi kan...

p/s : nak sambung nangis la...  


Ros.reeza


You Might Also Like

27 comments

  1. teringat waktu skrin laptop retak dalam dulu..terjatuh sikit je..memang mahal sangat...T__T

    ReplyDelete
  2. lptop saya pernah jadi jugak. awak kena pandai cari kedai laa tuk repair tuh. saya dulu kena rm250.00 second. baru lebih kurang rm450.00 ke atas huhuhu

    ReplyDelete
  3. lptop saya pernah jadi jugak. awak kena pandai cari kedai laa tuk repair tuh. saya dulu kena rm250.00 second. baru lebih kurang rm450.00 ke atas huhuhu

    ReplyDelete
  4. saya pon selambe jer letak laptop dalam beg kain.. setakat ni xde pe2, tp pasni kena letak dalam beg laptop la, abis r kalo terkena cam awak..
    kalo nk repair tanya dulu bape cas die, nanti sama harga ngan laptop baru lak..hehe ^_^

    ReplyDelete
  5. Jangan la nangis Ros..try anto ke kedai dulu..tengok apa yang tak kenanya...:)

    ReplyDelete
  6. jangan sedih2 ye hehe.. hantar repair la boleh baik tu... macam saya gak retak seribu.. bila bukak je tengok skrin dah pecah.. mmg nangesss uwaaaaa

    ReplyDelete
  7. tu tandanya kena tukar baru.. hikhik

    ReplyDelete
  8. Sabo jelaa , bulan ramadhan ni :)
    Hihii , singgah dari sini >> http://rahasiabelogaku.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. jenama ape? skrin rosak rasenye.. kalau tukar lcd maybe dalam rm700.. tuko baru le nampak nye...

    ReplyDelete
  10. mesti ada efek tu..kena g cek kot dear..huhu..salam 7 ramadhan ;-)

    ReplyDelete
  11. kalau repair nak sama dengan harga laptop, baik beli laptop je..

    ReplyDelete
  12. la siannyer...mahal la kos repair tu klu harga lebih krg beli baru...sabar la yer benda nk jadi..dugaan bulan posa la tu....ros klu nak kad raya emel nama dan alamat kat purplewinky@gmail.com...emel cpt k sbb hari isnin dah nak pos hihihii

    ReplyDelete
  13. mmg nk mintak baru la tu.
    lya dulu pun penah jd mcm ni.
    nsb repairt mase tu murah je

    ReplyDelete
  14. @nur anis
    tu la, nape la mahal sangat ye...

    ReplyDelete
  15. @Sue PeLik
    ye, takut juga kena tipu dengan orang kedai tu.. kan, rosaknya sikit, dia cas bukan main tinggi lak.. sekarang ni tengah dok tanya2 beberapa buah kedai.. belum buat keputusan lagi...

    ReplyDelete
  16. @NuRuL eIzWaNi SuLaImAn

    ye, kena beringat.. nanti dah jadi cam Ros, menyesal tiada guna.. huhuhu

    ReplyDelete
  17. @C'Jai
    ok, dah tak nangis dah.. dah boleh terima kenyataan ni...

    ReplyDelete
  18. @BERT

    sedih jugak.. owh, retak seribu ek.. ni elok je skrin dia.. tapi, tu la, jadi macam tv lama pulak :(

    ReplyDelete
  19. @Deqla manjew

    tak de bajet la Deqla.. nak raya ni.. huhuhu

    ReplyDelete
  20. @\\ Izzah //

    yup, dugaan di bulan Ramadhan.. kena banyak sabar :)

    ReplyDelete
  21. @Momo

    Jenama Acer.. tukar baru?.. nak pengsan...

    ReplyDelete
  22. @are_lin@yu

    yup, tengah dok tanya2 je baru..

    selamat berpuasa jugak untuk Ayu..

    ReplyDelete
  23. @Nurul Husna Mohd Hassan

    tak tahu lagi.. belum conform lagi apa yang rosaknya.. harap2 boleh diselamatkan...

    ReplyDelete
  24. @Wanieys

    ye, tu la.. benda nak jadi..

    Ros dah email dah :)
    tak sabar nak dapat kad raya ni :)

    ReplyDelete
  25. @Lyaa Suriany

    jgn la mintak baru.. baru je beli bulan 1 aritu.... huhuhu..

    ReplyDelete
  26. Betul tu, memang mahal nak repair skrin laptop tu...

    Kalau myra sure nanges jugak..heheheee

    ReplyDelete
  27. wuu.. seriau :)

    cik su pernah sekali. naik line je terus tak sedap hati..tp sib baik msh dlm warranty.dapat la tukar skrin baru :)

    * ros syampoo tu RM18.mmg kurang yg penting baik utk sakit kpala.ciksu beli dulu ciksu kan pernah kena migraine..ciksu amik supplement juga zink shaklee..

    setakat dalam 15 helai sehari tu normal la kan..

    alhamdulillah dah ok berbanding sebelum guna kedua2nya.. tiap 2 pagi bgn tido tak payah pakai sikat, tarik dgn tangan je dah penuh..skrg kalau basahkan rambut dah nampak perbezaan, tak byk mcm dulu :)

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion APDM SAPS