KHASIAT BUAH DELIMA

June 27, 2013



Rasanya ramai yang dah tahu  tentang khasiat  buah delima kan?



 Antara khasiat buah delima ialah :

- Membaikpulih fungsi hati dan limpa

- Mencuci buah pinggang dan salur kencing

- Membantu penghadaman

- Membuang lemak-lemak berlebihan

- Menambah tenaga

- Mengelakkan alahan bagi wanita mengandung


- Mengubahsuai hormon bagi wanita menopause

- Membaiki sistem pembersihan dan pengaliran darah

- Merawat @ membaikpulih pesakit kencing manis

- Menambahkan tenaga dan mengelak dari penyakit lemah 

tenaga batin

- Mencantikan kulit

- Mengurangkan pengumpulan lemak di dinding pembuluh
 
darah

- Mengelakkan dari salur darah tersumbat dan mengeras

 yang menjadi punca penyakit jantung 

- Mengurangkan tekanan darah sebanyak 5% di kalangan

 pesakit tekanan darah tinggi 



 ************
Dan kat bawah ni pulak khasiat buah delima bagi ibu mengandung :-
*Membantu mengurangkan alahan ibu mengandung
*Membantu memberi tenaga untuk ibu mengandung dan menyusu
*Membantu perkembangan otak bayi dalam kandungan
*Membantu mendapat bayi yang sihat dan kulit yang cantik
*Mencegah rasa mual


Jadi, mari kita amalkan makan buah ni.. Kalau susah nak cari orang yang jual, boleh beli Jus Delima.. Haa, kan senang :) Macam saya pun, dok amal makan Pati Delima Gulsan. Esok saya sharekan macam mana bentuk botol Pati Delima Gulsan dan khasiat dia ye :)





You Might Also Like

4 comments

  1. da seminggu beli pati delima gulsan tu tp x tau nak makan cmner he3

    ReplyDelete
  2. byk khasiatnya tp kita jarang2 mkn...huhuhu...

    ReplyDelete
  3. bagus ni.suka makan buah delima je

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion APDM SAPS