Thursday, 27 June 2013

KHASIAT BUAH DELIMA



Rasanya ramai yang dah tahu  tentang khasiat  buah delima kan?



 Antara khasiat buah delima ialah :

- Membaikpulih fungsi hati dan limpa

- Mencuci buah pinggang dan salur kencing

- Membantu penghadaman

- Membuang lemak-lemak berlebihan

- Menambah tenaga

- Mengelakkan alahan bagi wanita mengandung


- Mengubahsuai hormon bagi wanita menopause

- Membaiki sistem pembersihan dan pengaliran darah

- Merawat @ membaikpulih pesakit kencing manis

- Menambahkan tenaga dan mengelak dari penyakit lemah 

tenaga batin

- Mencantikan kulit

- Mengurangkan pengumpulan lemak di dinding pembuluh
 
darah

- Mengelakkan dari salur darah tersumbat dan mengeras

 yang menjadi punca penyakit jantung 

- Mengurangkan tekanan darah sebanyak 5% di kalangan

 pesakit tekanan darah tinggi 



 ************
Dan kat bawah ni pulak khasiat buah delima bagi ibu mengandung :-
*Membantu mengurangkan alahan ibu mengandung
*Membantu memberi tenaga untuk ibu mengandung dan menyusu
*Membantu perkembangan otak bayi dalam kandungan
*Membantu mendapat bayi yang sihat dan kulit yang cantik
*Mencegah rasa mual


Jadi, mari kita amalkan makan buah ni.. Kalau susah nak cari orang yang jual, boleh beli Jus Delima.. Haa, kan senang :) Macam saya pun, dok amal makan Pati Delima Gulsan. Esok saya sharekan macam mana bentuk botol Pati Delima Gulsan dan khasiat dia ye :)





4 comments:

  1. da seminggu beli pati delima gulsan tu tp x tau nak makan cmner he3

    ReplyDelete
  2. byk khasiatnya tp kita jarang2 mkn...huhuhu...

    ReplyDelete
  3. bagus ni.suka makan buah delima je

    ReplyDelete

Minta doakan saya dimurahkan rezeki untuk mempunyai zuriat :)
Terima kasih untuk doa itu.
Saya juga mendoakan semoga anda dimurahkan rezeki :)