KHASIAT BUAH DELIMA | INILAH REALITI

Thursday, 27 June 2013

KHASIAT BUAH DELIMA



Rasanya ramai yang dah tahu  tentang khasiat  buah delima kan?



 Antara khasiat buah delima ialah :

- Membaikpulih fungsi hati dan limpa

- Mencuci buah pinggang dan salur kencing

- Membantu penghadaman

- Membuang lemak-lemak berlebihan

- Menambah tenaga

- Mengelakkan alahan bagi wanita mengandung


- Mengubahsuai hormon bagi wanita menopause

- Membaiki sistem pembersihan dan pengaliran darah

- Merawat @ membaikpulih pesakit kencing manis

- Menambahkan tenaga dan mengelak dari penyakit lemah 

tenaga batin

- Mencantikan kulit

- Mengurangkan pengumpulan lemak di dinding pembuluh
 
darah

- Mengelakkan dari salur darah tersumbat dan mengeras

 yang menjadi punca penyakit jantung 

- Mengurangkan tekanan darah sebanyak 5% di kalangan

 pesakit tekanan darah tinggi 



 ************
Dan kat bawah ni pulak khasiat buah delima bagi ibu mengandung :-
*Membantu mengurangkan alahan ibu mengandung
*Membantu memberi tenaga untuk ibu mengandung dan menyusu
*Membantu perkembangan otak bayi dalam kandungan
*Membantu mendapat bayi yang sihat dan kulit yang cantik
*Mencegah rasa mual


Jadi, mari kita amalkan makan buah ni.. Kalau susah nak cari orang yang jual, boleh beli Jus Delima.. Haa, kan senang :) Macam saya pun, dok amal makan Pati Delima Gulsan. Esok saya sharekan macam mana bentuk botol Pati Delima Gulsan dan khasiat dia ye :)






"Ya Allah, terima kasih atas segala nikmat yang telah Kau berikan kepada ku dan keluargaku... Ya Allah, aku mohon padaMu Ya Allah, kurniakanlah zuriat yang soleh dan solehah buatku dan suamiku(Roshazareeza dan Muhammad Sabri). Juga buat semua yang sedang menanti rezeki dariMu Ya Allah. Sesungguhnya Engkaulah Maha Mengasihani HambaMu ini, Ya Allah." :)

4 comments:

lia said... Reply Comment

da seminggu beli pati delima gulsan tu tp x tau nak makan cmner he3

Isabel Diaz said... Reply Comment

Banyak khasiat

Deqla Manjew said... Reply Comment

byk khasiatnya tp kita jarang2 mkn...huhuhu...

QasehnyaRania said... Reply Comment

bagus ni.suka makan buah delima je