IKAN KELISA MALAYSIAN GOLDEN



Sedih rasa hati ni. Kerana berpisah dengan Chit Chit.. Saya panggil ikan kelisa ni Chit Chit. Hihi. Ni ikan kelisa jenis Malaysian Golden. Memang ikan ni jadi peneman saya kat Jb ni. Dari bulan 5 duduk ngan saya. Tapi, minggu lepas suami saya bawa ikan nike Batu Pahat. Suami saya pula nak jaga. Sebabnya kalau duduk ngan saya, saya bagi ikan ni makan anak ikan je. Saya ni penakut nak bagi cengkerik kat ikan ni. Cengkerik tu kan melompat. Hikhik. Takut nak pegang sebenarnya. So, terpaksa relakan Chit Chit dibawa ke Batu Pahat demi tumbesaran dia. 

Seronoklah Chit Chit hari-hari dapat makan sedap. Hahahha. Dah 2 minggu dia dok Batu Pahat.. Dah agresif dah dia...

So, lepas ni nak jaga ape pula bila Chit Chit dah x ada?. Hihi. Adalah.. Dah survey-survey dah.. Tunggu.... bila saya dah comfirm, akan saya sharekan kat blog ni :)


Previous
Next Post »

13 comments

Click here for comments
27 September 2014 at 18:02 ×

Acik ada juga bela ikan ni dulu...makan cengkerik la tiap-tiap hari..akhirnya mati..menangis..

Balas
avatar
admin
27 September 2014 at 18:55 ×

dh berapa bulan usia chit chit tu nsmpak besar

Balas
avatar
admin
27 September 2014 at 19:15 ×

wow..ikan ni mahal..kan??

Balas
avatar
admin
28 September 2014 at 11:50 ×

Comey...bela la kucing..

Balas
avatar
admin
28 September 2014 at 18:43 ×

cik ros nak jaga apa tu... kucing ke...hehe

Balas
avatar
admin
28 September 2014 at 22:08 ×

nama dia chit chit? alolo..tomeinya nama dia. hehe

oh, ikan makan cengkerik ye? saya pun takut macam tu -.-

Balas
avatar
admin
29 September 2014 at 10:21 ×

teringin nak bela kelisa tp bab makan tu yg ssh sikit hehe

Balas
avatar
admin
30 September 2014 at 08:23 ×

nak bela ikan juga ke rose??

Balas
avatar
admin
30 September 2014 at 08:33 ×

sihat dan semangat si chit-chit tu ye,...
bela kura-kura pulak, ros :)

Balas
avatar
admin
30 September 2014 at 10:06 ×

mahal kan kelisa..

lya bela kucing

Balas
avatar
admin
30 September 2014 at 12:04 ×

seronok jugak ye, ada ikan besar..akak ada ikan kecik je

Balas
avatar
admin
30 September 2014 at 13:36 ×

hehe. rare kot nama chit chit :)

Balas
avatar
admin
3 October 2014 at 13:20 ×

Makanan ikan kelisa ni cengkerik ke?

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment