IKAN KELISA MALAYSIAN GOLDEN - INILAH REALITI

Saturday, 27 September 2014

IKAN KELISA MALAYSIAN GOLDEN



Sedih rasa hati ni. Kerana berpisah dengan Chit Chit.. Saya panggil ikan kelisa ni Chit Chit. Hihi. Ni ikan kelisa jenis Malaysian Golden. Memang ikan ni jadi peneman saya kat Jb ni. Dari bulan 5 duduk ngan saya. Tapi, minggu lepas suami saya bawa ikan nike Batu Pahat. Suami saya pula nak jaga. Sebabnya kalau duduk ngan saya, saya bagi ikan ni makan anak ikan je. Saya ni penakut nak bagi cengkerik kat ikan ni. Cengkerik tu kan melompat. Hikhik. Takut nak pegang sebenarnya. So, terpaksa relakan Chit Chit dibawa ke Batu Pahat demi tumbesaran dia. 

Seronoklah Chit Chit hari-hari dapat makan sedap. Hahahha. Dah 2 minggu dia dok Batu Pahat.. Dah agresif dah dia...

So, lepas ni nak jaga ape pula bila Chit Chit dah x ada?. Hihi. Adalah.. Dah survey-survey dah.. Tunggu.... bila saya dah comfirm, akan saya sharekan kat blog ni :)


13 comments:

  1. Acik ada juga bela ikan ni dulu...makan cengkerik la tiap-tiap hari..akhirnya mati..menangis..

    ReplyDelete
  2. dh berapa bulan usia chit chit tu nsmpak besar

    ReplyDelete
  3. cik ros nak jaga apa tu... kucing ke...hehe

    ReplyDelete
  4. nama dia chit chit? alolo..tomeinya nama dia. hehe

    oh, ikan makan cengkerik ye? saya pun takut macam tu -.-

    ReplyDelete
  5. teringin nak bela kelisa tp bab makan tu yg ssh sikit hehe

    ReplyDelete
  6. sihat dan semangat si chit-chit tu ye,...
    bela kura-kura pulak, ros :)

    ReplyDelete
  7. mahal kan kelisa..

    lya bela kucing

    ReplyDelete
  8. seronok jugak ye, ada ikan besar..akak ada ikan kecik je

    ReplyDelete