Sembang-sembang di petang hari

October 06, 2017


Assalamualaikum dan selamat petang. Pertama sekali, menerima perkhabaran duka dari group whatsapp tentang pemergian seseorang. Suami kepada rakan sekerja Cik Rose masa di Jb. Moga tabah buat akak dan keluarga. Al Fatihah. 


Hari ni tak ada apa aktiviti sangat sebab cuti. Bangun awal pagi ni terus belek bunga. Hihihi. Maklumlah tengah berkobar-kobar aura berkebun. Pagi-pagi menyiram bunga, letak baja dan salin pasu. Cik Rose beli lagi bunga semalam. Tak boleh tengoklah. Cantik. Tu yang geram, terus beli. 

Bunga gantung. Baru ada satu jenis ni. Nak kena carikan kawan dia ni. Hihi. Barulah cepat membesar kan. (Alasan nak beli bunga lagi). 


Bunga daisy. Tambah lagi 3. Jumlah daisy setakat ni ada 6 pasu dengan warna yang berbeza. Alhamdulillah. Temgah fikir warna apa lagi yang tak ada ni. 


Lagi satu, nak cerita bab kucing. Bukan Cik Rose yang jaga. Cik Rose ni kan takut kucing. Minggu lepas, mak Cik Rose hantar gambar anak kucing. Ada 3 ekor. Asalnya mak kucing ni selalu datang rumah mak Cik Rose. Dari situ, memang mak dok bagi makan. Dan kucing tu pun memang tidur di almari luar rumah. Dari single sampailah dah beranak. Jadi, 3 anak dia ni pun duduk sekali. Mak cerita yang anak sedara Cik Rose semua dah sayang kucing ni. Sesekali anak-anak kucing ni masuk rumah main-main. Tapi, dua hari lepas anak kucing tu tak balik. Jenuhlah dok cari satu taman, tak jumpa. Yang mak kucing ni dok ngiau ngiau dekat rumah. Sedih kot cari anak tak jumpa. Anak-anak sedara Cik Rose pun dok cari tak jumpa. Mungkin ada yang ambil jaga atau anak-anak kucing tu dah pergi jauh sangat kot. 


Selera Makan. 
Bukan kata banyak lauk atau lauk yang berat-berat. Sambal telur rebus gini pun buat bertambah nasi. Oh no. Macam mana ni. Hihihi. Nyum nyum. 


You Might Also Like

4 comments

  1. sambal telur rebus memang sedap pun. selamat ptg cik rose.

    ReplyDelete
  2. cik rose ni mmg berbakat ngn bunga2 lh, subur je akak nengok ngn bunga yg kembang mekar ...
    mana lah pg si anak kucing tu yek... agaknya dh ada org bela kot... sian la mak nya mencari

    ReplyDelete
  3. takziah buat kawan rose..

    cantiknya bunga..

    kucing walaupun kita jaga dia taw kita suka kucing.. hihihihi

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion APDM SAPS